AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.442

Besiktninh idag - Spindelled glapp..

Hej alla,

Var och besiktade bilen idag.. Gick lagomt bra.. Fick endast en anmärkning på "Spindelled, fram höger glapp"... Tror det var den undre leden dom pratade om.. Vad kostar detta att lämna in på en bmw verkstad och hur lång tid brukar ingreppet ta??

Tack på förhand!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Spindelledsbyte kostar???

men de jag vet är att de tar ca 20-25min för verkstad att byta.

För mej tog det 2tim! utan specialverktyg å press...

ska byta andra sidan nu i veckan innan besiktningen

---
King of the road
KW
113
KW
740iA -95
1000-1500 brukar det gå på. Gäller bägge sidor. Lika bra att byta bägge så kan man köra ett par år.
På BMW säkert lite dyrare.

BMW Danderyd tar 900 kr för en sida och 1600 för båda.

Mvh
Stephan

Kramar du också ratten när det går undan?!
man byter ju självklart på båda sidor om man skall behålla bilen en längre tid...

när jag byter mina spindelleder (och andra grejor som kräver pressverktyg) så skruvar jag av bärarmarna och går till en maskinfirma här i byn, ger han bärarmarna och dom nya lederna, väntar ca 15-20 minuter och ger han sen 50 kr när han är klar :) dock har jag tillgång till garage och har möjlighet att göra såhär, alla har ju inte det och då förstår jag att verkstad blir lösningen...ville bara tipsa om ett enkelt sätt för oss hemmaskruvare :)

MVH
Johan K
Ok låter bra.. tror jag lämnar in denna gång.. blir första gången jag lämnar in.. men men.. runt 1000 går bra.. Ska hänvisa dom till att BMW danderyd tar 900:- om det blir nått annat pris :-)

Tack för alla tips!!
Var nyss på bmw i umeå.. dom tog 745:- per sida.. tog 40minuter :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.