|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 12" på 4ohm & 2st 12" på 8ohm. Hur ska jag koppla dom för att köra bryggat i steget sen? Parallell på 8ohmarna, sen parallellt med 4ohmaren? Vill nån gärna slänga ihop en liten bild på kopplingen? | |
|
Det beror på om steget klarar 1 ohm, då kopplar du 8 ohmarna parallellt och sedan parallellt med 4 ohmaren vilket ger dig 2 ohm, och detta halveras när du bryggar steget vilket ger 1 ohm. Angel eyesen monterade!Min bil: Länk |
|
|
Tja. Jo, jag har ingen info om steget..fick det billigt av en polare. Har kopplat så den ligger & steker på 1ohm, så det funkar än så länge. Klipper inte, blir inte varmt eller något. Hur länge pallar steget i så fall om det inte klarar 1 ohm? |
|
|
Det verkar ju orka med 1 ohm, annars borde det gå i protect. Sen vet man ju inte om den lämnar mer effekt när du lastar 1 ohm jämfört med 2 ohm, ett kraftigt steg byggt för 1 ohmsbelastning dubblar effekten. Angel eyesen monterade!Min bil: Länk |
|
|
Jag va ute & poppade lite..den klipper visst efter ett tag. Tar väl 5-10 minuter under lite högre volym, så går den i protect. Jag testar att köra 8ohm:arna parallellt på en kanal & 4 ohm:arna på den andra kanalen så får vi se, annars ut med skiten & in med nytt!=) Men tack för din hjälp! |
|
| 4 ohm:aren ska det vara (1 st) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.