|
|
|
|---|---|
|
Vatten i oljan......! Var brukar topparna spricka på en 735 -92? Ser man sprickan ? Jag har kollat toppen den skevade en halv tiondel så jag planade den... Plockat ur kam för att ev.se någon spricka men ser inget... Jag har hällt i fotogen i oljekanalerna i blocket men det håller nivån på samma ... Kan det komma in vatten nån annanstans typ registerkåpan eller vid vattenpump????? Eller har blockpackningen gått när den kokade för förra ägaren?(kunde ej se något fel på den men det var svårt i och med att den bränt fast mot block) Hm? | |
Paap Reeder |
... mellan ventilerna.... på den lilla smala ytan 3x10 mm. Liten spricka släpper inte igenom ens fotogen men med tryck så kommer det. Bara att tryckprova. MVH /// Paap R |
|
I förbränningsrummet? Borde det inte bli renare i just det förb.rummet som det kommer in vatten? Faan också det kostar en tusenlapp att provtrycka... Känns som en onödig utgift om toppen visar sig vara skrot ändå... |
|
Paap Reeder |
... jag tog av en topp för nått år sedan som jag visste var sprucken. Blästrade mellan ventilerna med fin sand. Med en 20 ggr lupp kunde man ana sprickan. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.