|
|
|
|---|---|
|
Hörde i helgen att en 525M motor passar i en e30 utan nå större ingräpp med motorfästen och dyrligt . Och de skulle passa bra för mig nu som tänkte fixa min bil och är de nån som vet vad som behövs göra för att byta till en sånn motor och låda ? Slipper man massa onödigt jobb med att renovera min motor och trimma den. /Marqz. BMW E-30 Drift Ska byggas om och trimmas i höst/vinter. | |
|
Vad är en 525 M motor? E34 525 finns bara med två motorer M20B25 & M5025. M20B25 är samma motor som i BMW 325 E30. M50B25 är samma motor som i BMW 325 E36. Här: Länk finns bilder på hur M20 & M50 ser ut. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Då är de en m20b25 motor . Jag är inte så insatt i bmw motorer å så än men tänkte göra en födjupning i de nu när ja söker motor. Men tack för infon ... passar det med växellåda och så också och om det är samma motor som 325 så passar ju min växellåda från 323:an eller ? /Marqz. BMW E-30 Drift Ska byggas om och trimmas i höst/vinter. |
|
|
Bara att stoppa i. Det som skiljer är att på 5-serien så går oljestickan ner i tråget och på 3-serien går den in i blocket. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det finns många trådär har om just ett sånt byte, jag ska själv bygga en sån E30M50 så fort jag hittar en lämplig bil att jobba på. om d söker här i autopower kommer du att hitta mycket om just sånt bygge. Här får du två länkar av mig som inte är från autopower. jag tycker dom är bra. fast på engelska. skriv gärna till mig och beräta hur det går med bygget skulle uppskata all dokumentation du får fram under bygget både text och bilder. Länk 1:Länk Länk 2:Länk no balls no baby! |
|
|
El_malo_e30 kul med en till som tänker bygga nått liknande . Men ska lämna all info som kommer upp . tänkte även köpa nya dämpare och bussnigar till bilen och lite så. Sen så bara åka runt å drifta och så där ... men du får också berätta lite om bygget . roligt tycker jag. tack för länkarna. /Marqz. BMW E-30 Drift Ska byggas om och trimmas i höst/vinter. |
|
|
Jag berättar så fort jag kommer igång me bygget är sur på mig att jag missade en 325 med rasad motor. så nu letar jag vidare på en 325-87 utan kat så att jag kan bygga. no balls no baby! |
|
|
hej hej ja ha sökt o sökt men hitta ingen info om att stoppa i en m50 i en e30... skulle va taksam för svar på lite frågor.. enligt vad ja ha hört så ska e30 motorfäste passa på m50 motor o sen skulle d inte va nägra problem o få i den förutom att man skulle ha en sump från en e34 annars skulle d gå i frambalken om ja minns rätt, o ett par motor kuddar från e28 o kardanen skulle me passa den va kotare säger dom... tacksam för svar. mvh micke |
|
|
Beemer_månsson jag har också hört att m50 ska passa i en e30 med motorfästerna. Hörde att en kille inne på Uppsala avgasteknik byggde ett avgassystem på en e30 me m50 och över 200 hk. Den motorn passade utan ombyggnad av motorfästen, men hur är det med lådan undrar jag ? /Marqz. BMW E-30 Drift Ska byggas om och trimmas i höst/vinter. |
|
|
har precis lagt ned en 525i -94 i en e30 finns lite bilder mm här: Länk |
|
| tja...ngn som vet om kabelhärvan från e34:an passar lika bra som e36:an? motorn i fråga är en m50b25 -93 dvs med vanos som ska in i e30 -90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.