|
|
|
|---|---|
|
Jag har fåt något som skallrar vid vänster bakhjul på min e39 sedan. Märks när man kör i gupp och när man sparkar lite på däcket. Det är ett metalliskt ljud och verkar komma någonstans ifrån området utav skivan. Skulle ev. kunna vara något som ligger löst inne vid handbromsbackarna men tycker det låter lite för högt föratt vara det. Det hjälper inte att dra åt handbromsen utan det låter fortfarande. Ev. skulle det även kunna vara något bromsbelägg som ligger och skallrar, men det verkar inte så. Någon som haft något liknande och vet vad det skulle kunna bero på? | |
| Har för mig att nedre fästet på stötdämparen (aluminium) har en tendens att spricka. | |
| Tack för tipset men tror inte det är det, inte vad jag kunnde se när jag kollade snabbt i helgen ivarjefall. På högersidan har det däremot spruckit så nu väntar jag bara på att mina nya ska komma såatt jag kan montera dom och hoppas på att det hjälper. Men på högersidan där det syns att den är sprucken så låter det ingenting. | |
| Krängningshämmarstag bytte jag på min 523iM -99 och det blev tyst. Det låter ungefär som om avgassystemet, stötdämpare eller liknande ligger och slår i lite lätt när man kör över ojämnheter. Ett metalliskt ljud... | |
|
Tror inte det är krängningshämmarstagen heller då jag bytt dom och diverse bussningar för inte så länge sedan. BMW Verkstaden var inne på att det innre bromsbelägget som satt löst......ska ta isär det och se om det kan vara så senare i eftermiddag. Mer förslag mottages gärna! |
|
| Det var det innre bromsbelägget som låg löst och gjorde detta ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.