AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.892

Var sitter färgkoden?

Tojne
Hallå alla!
var sitter färgkoden på en E-34? jag har kollat under huven man hittar ingen, inte i skuffen heller. Var tusan sitter den?
//Tojne

// Tojne
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
På de tre E34 jag haft har det suttit en skylt i motorrummet på höger framskärm.

Mats E
BMWCS 3050
Tojne
Konstigt, det sitter 2 skyltar där men inget jag kan förknippa med färgkoden. Det brukar väl va nån bokstav med ett 3 siffror efter typ 181A eller A181 t.ex?
Tojne
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Har kollat min "etikett". Där står färgnamnet, i mitt fall BMW-petrol-mica-metallic. Nere i vänstra hörnet står det 305/1. Vad jag förstår är det färgkoden. Samma nummer står på bättringslacken och i ETK:n.

Mats E
BMWCS 3050
Mats E har rätt.. Det ska stå på skylten på högra skärmen.. Precis där stötdämparen går upp.. Om du har original instruktionsboken (eller nån av de andra) så kan det stå där också.. (Står handskrivet längstfram i min bok iaf..)

Olio
Tojne
Ojoj jag blir förvirrad! Skiljer det sig på importerade bilar då? Jag har ingen sån skylt på min ju
Därimot står det nån sifferstämpling i dämptyget på insidan i motorhuven..
Jag ska kolla i handboken, annars vet jag inte hur jag ska göra, skuffluckan är på lackering och de vill veta färgen innan de lackar.
Tojne
Vet du vad jag tycker att du ska göra..? Du kör in bilen till närmsta BMW handlare, så ser de direkt vilken färg det är, sen så kollar de säkert upp koden i nån bok.. Eller nått! Skulle tipsa dej att göra så, för då slipper du oroa dej! =)

Olio
Hej igen Tojne!
Surfade precis omkring lite och letade efter vax till bilen.. Hittade en bra "karta" över vart färgkoden kan tänkas sitta på olika fabrikat.. Om du inte orkar åka till en BMW handlare!! =)

Länk

Olio
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tojne:
Vad har bilen för färg då? Har du nån aning om vad den heter, typ diamantsvart eller nåt sånt?
Isf kolla på länken nedan:

Länk

Alla färgkoder osm finns

///Tomas M
BMW 528i -86
BMW E28 registrer #1
Tojne
Tack Olio & tompas för dessa siter jag ska ut och kolla bums om jag hittar nåt.
tompas: den är ljusgrå aktig i färgen men det fanns ju en uppsjö av gråa bmw, jag ska forska vidare.
Olio: Ja funkar inte det här då får BMW försöka trolla fram koden som du skrev, kanske dom kan det via dator och regnummer för jag kan inte köpra dit bilen nu har plockat ner den :)

tackar..
Tonje
Varför har du plockat ner den? Vissa tar vårtvätten på lite väl stort allvar..! :)
Hoppas det ordnar sej för dej! Alltid kul att hjälpa en "märkesbroder".. ;)

Olio
Tojne
Olio!
Jag har plockat ner skuffen för det va en bula som ska rätas ut och lackas, sen ska frontplåten lackas om p.g.a att bilen är så låg att det har tagit i och lacken har kracklerat, sen blir det en helt ny grill som blir lite snyggare med detaljer och ny lack. Du vet fronten får alltid stryk först.¨
Jag kunde lokalisera färgkoden till 237/2 som den hette så jag är nöjd! :)

Tojne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.