|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har inte kommit ner mera i bmwägandet. Jo på ett vis, jag kör mera med min audi80 från 87. mkt lite reparationer, kör på för blanka däck. Alltid Biltema "originaldelar". gör inga reparationer. Den drar lite olja varför jag aldrig byter olja utan fyler på o fyller på eftersom (biltema billig olja).. Den går sunkit, men går alltid. Den är billig att ha. BMWn skall nu lackas en del - dumma parkeringsagrannar har varit framme och stuckit sedan sina illdåd . och lagas (mugghållare). Bytte förresten innerdörrhandtag - gick av i kylan i Åre. |
|
|
6300:-/år på akstam...lite billigare än 8300:- :) ///Schumi |
|
|
Ett medlemsskap i BMW Club Schweden (400:- per år) ger dig rabatt på delar (20% förra veckan hos BMW i Solna) och service hos många BMWhandlare och 10% hos Orginalförsäkring Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Recept på billigt bilägande: Fungerande körbar trevlig veteranbil i gott skick tex, amazon. -Ingen värdeminsking, (om man nu köpt en riktigt fin och vårdar den) -billiga delar, -låg försäkringskostnad, relativt låg förbrukning brukar det ju vara på gamla bruks veteraner. Sen om den är i riktigt gott skick är det ju kul det också. Tror det är svårt att komma under en fin bruksveterans ägandekostnader. Trots försök med Malmö moppe (körförbuds micra) eller "pundarvolvo" Men vad gäller nyare BMW kanske man skall välja modeller som har haft det rejäla prisraset, bilar under 100 000. Serva själv med BMW insp som vägledning spara kvitton på allt kanske till och med föra journal över vad man gjort och när. Välja en välutrustad modell då de ofta är lättare att sälja och trevligare att äga. Ringa runt varje år när det blir dags för förfallodagen för försäkringen, är absolut inte lönsamnt att vara lojal. Ja och framförallt nyttja forum för att lösa mindre problem som kanske hade kostat en del på verkstad. Hitta en lokal mek gubbe med egen verkstad som man litar på som gör de jobbigare grejerna du själv kanske inte vågar eller vill. Bara mina tankar på ämnet, finns kanske radikalare grejer som att köra utan skyltar och tanka etanol köra oförsäkrat osv... -Phil |
|
|
Hej, Har en 540iA -01. har den helförsäkrad för 8200 kr/år hos Sveland. 2485 kr i självrisk. |
|
|
1. bensin well den ska äta den med :) shell bensin kort som ger 25 öre rabatt 1sta året.. efter det så stänger du ner der och tar en annan med 25öre rabatt om inte de fortsätter med samma rabatt :P jet bensin er ju bara rena vattnet.. rinner rakt genom ju. (snålheten bedrar seru) 2. FB well ta billigaste hos dig välj bort ex. extra stöld om du har larm och du töm bilen förre tjyven. har du angel eyes sätt en sån däringa fönsteruta etsning i angel eyes glaset med reg numret blir omöjliga att sälja sen ;P samma sak om du har led baklampor. mycket vilt hos dig lr inget alls ? klart värd att tänka på ! garage ? kolla up med och utan låst garage etc. socken bolagen har jag = 8000 skr för 540i touring utan garage med larm hel försäkrat ofc. 3. service gör det själva lr om bilen är ny nog låt en liten bush verkstad fixa det och helst en verkstad som inte har nått emot at du väntar/tittar på när han jobbar. då VET du vad de gör med din pärla. har tillgång till verkstad här det jag inte kan överlåter jag till profs. inte bmw verkstad iafl. (fick min gamla 525a tillbaka smälld efter insp2 och knepigt nog 20 mil xtra på mätaren) 4. reserv delar kolla priser hos bmw orginal mekonomen schmiedmann bosh 5. värdeminskning true wery true keep it nice and shiney = money in the bank. orkar du inte putsa på den. NP. ge den till DITEC för en polering + vaxning före vintern. håller hela vintern + lite till samt den glänser som bare den. ca. 1700skr. 6. parkering well 20kr per månad för min del ;P 7. biltullar är långt ifrån alla dessa miljöpartister med deras dumma ideer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.