AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.515

Servot läcker e32

di
68
diff
735ia-87
Jag var å köpte en 735ia-88 igår å jag undrar om nån har nån efarenhet av det brukar läcka nånstans på dom..typ om kuggstången är känslig har ej kollat så noga men det är blött nere vi nedre kant av kylaren å runt där
tvåtakt
Tror du inte att det kan vara automatkylet som svettas?
di
68
diff
735ia-87
det försvinner ju servoolja
tvåtakt
Kolla där slangarna gå på kringlan i fronten.
Hej....Jag är på g att köpa en 735ia-88 som läcker servo olja, men det är samma olja som för EDC, de hydrauliska stötarna bak, där läsker det som ett såll på den som jag kollat på, har inte kikat närmare på det ännu, men det kan vara nåt sånt kanske

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Vanligt med läckande servoslang från servoburken till servopump...t.ex.

Mvh Janne.
Sl
28
Slunten
520D -06
Kolla på styrservot under, på varje sida om servot finns det pluggar. Packningarna där torkar eller tappar funktionen.

Conny

ok...skall kolla på den ordentligt imorrn, men man kan se att det läckt ordentligt vid höger bakdäck, så det bör sitta där, oxh jag hoppas innerligt att det bara är en slang....=)...men det blir mer problem, larmet har dratt ur batteriet så måste försöka komma in i den först, men det skall ju tydligen gå via passagerar sidan i det läget.....

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

H/K>>>Mitt svar var iaf ämnat till trådskaparen :)

Nåja,ditt problem är säkert det du skriver själv om..
Den 735:an måste vara extrautrustad med detta,var endast iAL modellen som hade dessa dämpare bak som standard iaf.

Mvh Janne.
EDC & nivåreglering.....är det 2 olika saker?
jag har också stötdämpare med en slng in där bak på min 735:a.....& den läcker också....
förslag på hur man kan fixa detta?
har läst att en del byggt om till vanliga stötdämpare?
har e32 & e34 samma fjäderben bak?
menar att kan jag ta komplett fjäderben från en e34 & montera den på min 735:a?
hur är bäst att plugga nivåreglerings slangen då?
mvh
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
EDC är ställbara dämpare runt om, och då ingår alltid nivåreglering bak. Nivåreglering var standard på alla iL, samt 750.

Här kan man läsa mer om EDC och nivåreglering (på tyska): Länk

Kolla först vad som läcker, det kan var slangen eller anslutningen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ok...skall kolla på det, men tack för tipset Erik.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Såg att de blev lite fel i mitt förra inlägg...iL modellerna menade jag,inte bara de förlängda med automat(iAL) som jag skrev som har "nivåregleringsdämparna".Sorry.

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Janne: Grattis till 4000!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ojdå...Redan där :)

Inläggen rasslar in fortare än vad man tror,hoppas att några varit kvalitativa också :)

Mvh Janne.
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Till H/k

Hur gick det sen med ditt centrallås, har för mig att man håller upp handtaget och vrider med lite våld för att få upp den

Jag pajjade mitt centrallås när jag gjorde denna manöver o blev nyfiken på hur det gick för dig?

mvh jocke

Skall det vara olika olja till edc o dem utan?

Pentosin e det inte bara varumärket eller? Köpte nämligen en annan chf olja idag men har inte hällt i den än, blev ju litekonfunderad.

Det blir alltså så att det finns Atf... som är röd då va? o vidare två olika chf 9 och 11

Kan nån redogöra för vilken som är vilken en gång för alla?

Jag har dessutom alltid haft för mig att jag har nivåregl där bak men inte edc...... kan det va så på min 750 -92?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.