|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 89:a med sexan som går riktigt fint.. Men tycker att den dricker lite mer än den borde. Den ligger på 1,1-1,2 landsväg o runt 1,3-1,4 i stadtrafik... kommer ca 60-65 mil på fulltank (80 liter) Mvh Tomas | |
| kolla ifall du inte har en spricka i luftbälgen efter luftmassemätaren, min gick dåligt på tomgången och drog betydligt mer bensin när den tjuvdrog luft efter luftmassemätaren | |
|
Jag brukar komma ca 55 mil på en tank när jag bara kör i stan (Malmö), men då har jag en 530 V8 + automatlåda. Har snittat så lågt som 1.03 liter/mil över en fulltank när jag kört långresa, men då har jag legat i 130 km/h på motorväg med farthållare. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Kan de vara det med luftbälgen? den stegrar ibland i tomgången alltså den går upp, hoppar ner, går upp, hoppar ner, går upp, hoppar ner.. och ibland går den fin fint.. |
|
| De är inte så enkelt då så att det är ac:n som slår av/på ?? Ändrar ju motorvarvet när den gör så... | |
|
så skulle det juh kunna vara men varför skulle den slå av på, av på var tredje sekund? Mvh M-tech |
|
Conan99 |
Jag kommer 75 mil med min på en tank om jag kör lugnt och fint, har V8:an. Conan99 |
| 2001a, men ändå... 1,06 l/mil, har inte nollställt sedan december 04. | |
|
Åkte 63 mil på 58 liter 95 oktan, med 4 stora personer i bilen och ett barn. Kofferten gick nätt och jämt att stänga 3 kilo luft i däcken 195 -65 15” med breddäcken 135 -45 17”fram och 255 -40 17” bak är det omöjligt att få den gå under litern. Medel hastigheten blev 88km-h på hela sträckan. Det var det köerna i Stockholm som drog ner snitt hastigheten Oo=[][]=0O Länk |
|
|
måste vara nått på min isf, spelar ingen roll hur lugnt o jämnt jag kör så dricker den som en fjortis på sin första fest... har inte hunnit kolla upp det där med luftbälgen ännu en så kallad fullt upp dag... får göra de imorrn... |
|
| när jag kör blandad körning så drar den i snitt 1.3 men när ja kör på motorvägen till Jönköping fram o tillbaka så drog den 0.93L/mil... rätt nöjd =) har också en 530 -89 | |
| Snittar 1,1-1,2 blandad körning. Körde till Sälen i vintras med full last, drog 0,9. 530iA T -93, som för övrigt är till salu. | |
Sixten |
Det går inte att jämföra v8:an med den 6:a som sitter i en -89:a. Runt 1,3 är ingen ovanligt i snittförbrukning på en 530 med 6 cyl. Jag hade en -88 för många år sedan, åkte till italien med den, hade en snittförbrukning på den resan på 1,44, gick väl iofs fort genom tyskland. Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
| 1,23 senaste tankningen, blandad körning... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.