|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar på att min topp inte är i bästa skick, så dessa tankar väcktes i min skalle. Att köpa en begagnad topp komplett med allt och lämna iväg till nån. Men till vem och för vad? Vad finns det för möjligheter med den toppen? Bilen är då en 318is E30 -90 med 16v M42 motorn. MVH Johan - www.compello.se | |
|
Länk Det är "Musen" som är lovordat flertaliga gånger på rejsa.nu som står bakom företaget. Tror det blir så bra det kan bli om du lämnar dit din topp. Micke "strypt" hade ett diagram med flödet på sin topp efter behandling. Såg bra ut. Hittar dock inte på det diagrammet online just nu. Micke kanske kommer hit själv och visar diagrammet. Kolla hans och AL´s tråd på rejsa för mer info. /Anton |
|
|
Aha, har hört om "Musen" men tyvärr inte hittat tills hans lilla "råtthål" ;) "I dessa arbeten ingår portning, mirafräsning och rundslipning av ventiler." Vad innebär dessa saker rent praktiskt? Vad har det kostat för er som fixat topparna hos honom och vad har ni gjort? Nu ska jag söka :P 'Fråga först, sök sedan" -Gammalt Autopower ordsspråk va? MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Inklusive allt kostar det cirkalisa 6500kr för en bearbetning likt de jag och Micke har. Då gör han i stort sätt vad han kan för absolut maximal prestanda. Luftflödet i toppen räcker iaf till för 337hk innan den blir en strypande faktor. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Någon som mätt effekt före och efter topprenovering? Ger det något att porta en topp utan att byta kammar? E |
|
|
Kanon, då ska jag bara hitta åt en topp till då och sen vet jag vart nästa löning ska åt :) MVH Johan - www.compello.se |
|
|
www.pure-pf.com billigare och och vågar nästan säga bättre också! DÅ dom har väldigt mycket erfarhen av BMW! |
|
|
Anton: Tyvärr är hemsidan med diagrammet på nerlagd men den flödar iaf ca 160 cfm in vid 12.5 mm ventillyft och 137 cfm ut. 10" vp systemtryck. Musen räknar även ut ett komplett recept med kamvärden, insug och grenrörsdimensioner etc etc med Dynomation. För övrigt samma program som den självutnämnda? doktorn ernie använder. (Ernie räknade på den sk muppen motorn, var med i blingsport förra året eller förförra). --- /Micke |
|
|
Det låter ju inte dumt, har ett par extra kammar liggandes som väntar på omslipning! MVH Johan - www.compello.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.