AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.365

M5-entusiater i USA efterlyser vanlig manuell vxllåda i M5 e60

V12 LeMans
Enl. senaste nr av engelska tidningen Evo , efterlyser köparna i USA "vanlig" vxllåda i M5 och M6 .

De gillar ej SMG . Enligt tidningen blir det i så fall en 6vxl låda , med samma utväxling som de första 6 växlarna i SMG-lådan och "sjuan" sloppas .
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag såg en M5 och en M6 med amerikansk bagagelucka i München som lät precis som en manuellväxlad bil. Den andra dagen så åkte en vanlig M5 (Europa-utförande) iväg och den lät helt annorlunda. Så det är nog riktigt! Kan tillägga att bilarna åkte ut från BMW M Motorutvecklingshallen.

//Schnitzer

Det har varit klart ganska länge att USA bara får en vanlig manuell 6-växlad låda till V10:an, så det stämmer nog;)
V12 LeMans
Hehe , misstänkte att det inte var någon nyhet .
Gemini__
Skönt att höra att de kommer en vanlig manuell låda till M5 E60:n. Då vet man vilken bil man ska sikta in sig på på begagnatmarknaden lite längre fram. =)
Gemini__
Hoppas den manuella versionen även kommer till Europa, eller är det strikt för USA-marknaden? Som det ser ut nu kanske, men senare menar jag. Vad tror ni?
V12 LeMans
Jag tror att den hittar hit , både i M5 och M6 .
ta
76
tax
M5 Touring -94
M5-Touring-rykte plus manuell. Härligt! Då finns det hopp om att kunna byta bil nån gång:)

Var lite orolig att det fanns gömda skäl för M att inte släppa en manuell version. Som att minska chansen för motor-ras.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
I senaste TV var det en spionbild ifrån norrland på en m5 Touring även sett någon bild på nätet på en maskerad touring med 4 pipor bak.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Länk

//Schnitzer

Vad är det som gör att inte jänkarna gillar SMG? Det är nästan som en automatlåda fast manuell, borde passa dom som hansken.
V12 LeMans
Enl. tidningen Evo och "US-dealers", så saknade M5-entusiasterna den "vanliga" H-vxllåda med "manuell" koppling . USA-marknaden är ju en stor prestandabilsmarknad .

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Förstår inte varför man skulle vilja ha en vanlig H låda nu när SMG blivit så pass bra? Dessutom kommer man säkert få problem med kopplingen eftersom man inte kan ha en riktig racekoppling i en familje-sedan.

Länk
Blivigt bra och bra... det handlar ju om känsla också!
Jag skulle mycket hellre ha en M5 med manuell än med elektroniskt styrd låda.
M.V.H.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Enligt relativt säkra uppgifter så ska SMGIII vara "okänslig" i delikata situationer som tillexempel fickparkering och liknande.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Fickparkera? Då tar jag hellre taxi :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det är lite svårt att ha en taxi som bruksbil.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
vad är det för skilland mellan bakluckan på en m5 i europa och en i usa...är det bara regskylten eller
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.