|
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Enl. senaste nr av engelska tidningen Evo , efterlyser köparna i USA "vanlig" vxllåda i M5 och M6 . De gillar ej SMG . Enligt tidningen blir det i så fall en 6vxl låda , med samma utväxling som de första 6 växlarna i SMG-lådan och "sjuan" sloppas . |
|
Jag såg en M5 och en M6 med amerikansk bagagelucka i München som lät precis som en manuellväxlad bil. Den andra dagen så åkte en vanlig M5 (Europa-utförande) iväg och den lät helt annorlunda. Så det är nog riktigt! Kan tillägga att bilarna åkte ut från BMW M Motorutvecklingshallen. //Schnitzer |
|
| Det har varit klart ganska länge att USA bara får en vanlig manuell 6-växlad låda till V10:an, så det stämmer nog;) | |
V12 LeMans |
Hehe , misstänkte att det inte var någon nyhet . |
Gemini__ |
Skönt att höra att de kommer en vanlig manuell låda till M5 E60:n. Då vet man vilken bil man ska sikta in sig på på begagnatmarknaden lite längre fram. =) |
Gemini__ |
Hoppas den manuella versionen även kommer till Europa, eller är det strikt för USA-marknaden? Som det ser ut nu kanske, men senare menar jag. Vad tror ni? |
V12 LeMans |
Jag tror att den hittar hit , både i M5 och M6 . |
|
M5-Touring-rykte plus manuell. Härligt! Då finns det hopp om att kunna byta bil nån gång:) Var lite orolig att det fanns gömda skäl för M att inte släppa en manuell version. Som att minska chansen för motor-ras. |
|
| I senaste TV var det en spionbild ifrån norrland på en m5 Touring även sett någon bild på nätet på en maskerad touring med 4 pipor bak. | |
|
Länk //Schnitzer |
|
| Vad är det som gör att inte jänkarna gillar SMG? Det är nästan som en automatlåda fast manuell, borde passa dom som hansken. | |
V12 LeMans |
Enl. tidningen Evo och "US-dealers", så saknade M5-entusiasterna den "vanliga" H-vxllåda med "manuell" koppling . USA-marknaden är ju en stor prestandabilsmarknad . |
|
Förstår inte varför man skulle vilja ha en vanlig H låda nu när SMG blivit så pass bra? Dessutom kommer man säkert få problem med kopplingen eftersom man inte kan ha en riktig racekoppling i en familje-sedan. |
|
| Länk | |
|
Blivigt bra och bra... det handlar ju om känsla också! Jag skulle mycket hellre ha en M5 med manuell än med elektroniskt styrd låda. M.V.H. |
|
|
Enligt relativt säkra uppgifter så ska SMGIII vara "okänslig" i delikata situationer som tillexempel fickparkering och liknande. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Fickparkera? Då tar jag hellre taxi :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Det är lite svårt att ha en taxi som bruksbil. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| vad är det för skilland mellan bakluckan på en m5 i europa och en i usa...är det bara regskylten eller | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.