|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Jag undrar varför bara högerbakhjulet spinner när jag står stil burnar? E de nåt spärr eler nåt man ska ta bort eller? bmw e36 325i cab. | |
|
Du har en diffrentialväxel i bakaxeln som gör att hjulen kan rotera med olika hastighet. Detta medför att om ett av hjulen mister greppet kommer all kraft att överföras till detta hjulet med det resultat du erfarit. Vill man att bilen ska "burna" med båda hjulen behöver man en diffbroms eller diffspärr... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
de är för att du inte har nån diffbroms på bilen. när ett hjul börjar spinna så går all kraft till det, hade du haft en diffbroms i klumpen hade viss kraft tvingast till andra hjulet... vanligtvis är en diffbroms på 25% (iaf. på BMW) och tvingar alltså det andra hjulet att snurra minst ett varv när det andra snurrar fyra... 325 E36 kan ha diffbroms, men saknar det oftast, precis som i ditt fall. /Jonas |
|
| oj då... jeppe var lite snabbare... :) | |
|
fan va shyst för svar! Nu undrar jag var jag köper Diffbroms o vem som kan montera osv? Tack för hjälp påförhand!! puss |
|
|
Finns en hel del att läsa om du söker på "lamelldiff" "diffbroms" osv dock är det inte hlet lätt att fixa på bilen. |
|
|
Är det ovanligt att alltid båda hjulen spinner, trots att diffbroms saknas på 320i -92??? mvh Anton |
|
| Det är vanligt att det spinner på båda hjulen ifall diffen håller på rasa om du inte har diffbroms | |
|
var köper man m3-diffbroms? hemsida? eller nåt.. till 325i e36 cab |
|
| Antingen hos BMW vilket antagligen är svindyrt, kolla här i "powerbörsen" eller på Länk där du antagligen har störst chans att hitta en (är en sökmotor för en massa bilskrotar i sverige) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.