AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
638

"Klump-kontakten" till Business RDS?

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej på Er, stereokunniga människor!

Jag har just nu en E32 -90:a, med stora Klangpaketet i. Tyvärr har någon klåpare (o nu menar jag KLÅPARE!!! Hade det varit korrekt utfört hade jag nog behållit det...) varit där o ställt till det rejält, och jag skall nu återställa oredan till originalskick, och min fråga är följande: Har någon en originalkontakt till BMW business RDS Kassettbandspelare, klippt, med litet kabellängder kvar att sälja till mig?

Har även en ytterligare fråga: Nån som vet om man kan koppla på just denna kontakt, om man 1:a generationens kablage o stora ljudpaket. Det med en grå DIN-kontakt, samt separata kablar till framsystemet samt ström, jord, antenn, styrspänning, mm., eller är man tvungen att inhandla en gammal hederlig BECKER-stereo? Har någon i så fall kvar en sådan som han/hon kan tänkas sälja alt. byta mot en 93:ans Business RDS?

Fråga 3: FINNS det adaptorer mellan gamla Becker/Bavaria-grejjor o nyare Philips-system?

Många frågor blev det, men vad skall man göra...Jag vill ju ha tillbaks originalstuket på en annars mycket fin vagn :-)

Tack på förhand,
Mvh
/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.