AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.127

Rengöring av Gummi :)

ad
20
adamS
535dA -05
Nu har jag en möjligen lite egendomlig fråga. Det är så att de finns två spår av brännt gummi på min uppfart. Har ingen som helst aning var ifrån dessa har kommit :) Det jag dock undrar är angående rengöring? vilket medel går att använda för att få bort gummi från asfalt? Ja funderade på nån typ av terpentin.. men vet då inte hur de fungerar i miljösynvinkel. Vore tacksam för varje tips nån kan ge.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag skulle rekommendera sand/grus och en hård borste.
ad
20
adamS
535dA -05
Jo de kan ju iofs vara en idé... enklast kan ju i vissa fall vara bäst.. :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tror som Player, kanske med en stålborste? Eller med högtryckstvätt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fälgrengöring + borste + ev. högtryck!

Mvh
Jeppe W
Hmmm.... adamS, 48 år, pilot...svarta spår på infarten....låter som en "touch and go" med litet flygplan :P
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Öh, jag läste bara rubriken och tänkte:

"Rengöra? Jag brukar slänga dem..." =)

Det är de små ljusglimtarna i ens förvridna hjärna som lättar upp den grå vardagen...
ad
20
adamS
535dA -05
Jeppe W: haha jo kan vara sant.. just nu äre pilotens son :) 19år som skriver... men tror säkert att min kära far har satt många svarta gummispår på banan.. men möjligtvis inte här utanför nej :) Mr.Chrisitan... jadu fantasin kan ju skena iväg Har i vilket fall som helst testat med högtryck o fettlösande... blev ioförsej bättre... insåg dock att högtrycken tar bort ett tunt lager av asfalten.. så det blir svarta "ormar" så ska testa me en metallborste me.. se om de går bättre... Annars kan de ju få va... då har ja iallafall försökt...
Carl Adam Andersén
Du vet väll att man inte ska rengöra och återanvända gummi, det står på förpackningen...

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.