|
|
|
|---|---|
| Hej. nu har jag en bmw 320 - 87 som jag haft sen september och funkat hur bra som helst. tills idag. var ute och körde och hörde en massa klonk. det blev värre och värre och till slut gick själva balken som sitter framför bakhjulet av. det var sönderrostat och den tog ena avgasrröret med sig. jättekul för en fattig student :( vad gör man åt detta? kan en verkstad svetsa detta eller så? för detta var inge roligt alls. :( vill verkligen inte skrota en sån fin bil. | |
|
Nu är det ju ingen fin bil längre :/ Elakt skrivet,men om jag ska vara seriös ,så visst går det att ordna,men om du inte kan fixa detta själv så finns risken att reparationen kostar mera än vad bilen är värd. Men allt är relativt,vill du ha kvar bilen så lagar du den,av som det nu verkar sentimentala skäl,men billigt blir det ju inte relaterat till bilens värde nu. Vad det kan kosta är ju svårt att säga beroende på hur mycket som måste åtgärdas...Men tillsammans med nytt(delvis) avgassystem och nya "silentblock",nya förstärkningssvetsningar vid axeln mm, MINST 5 papp på en v-stad gissar jag.. Har du bilder? Mvh Janne. |
|
|
tror det blir billigare med en ny balk på skroten. mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jag råka ut för precis samma sak som du, köpte bilen i jag kom hemonsdags och precis när med den så ramla hela jäkla balken ner på vänstra sidan, inte alls kul! men nu är det fixat iaf. Jag svetsa fast den i karossen under baksätet och svetsa dit en stålbit under som håller den uppe.. Vet dock inte om man får den igenom besiktningen så men håller gör det iaf än så länge.. |
|
|
blir garanterat billigare att leta upp en fin balk på skroten, byta silenterna på den och hänga dit... MVH Johan K |
|
|
macro: Vad är det för bil du har? När köpte du den? Jävla rost må man säga.... /Daniel |
|
|
danragn. 323i 86:a, nog den rostigaste bilen jag har ägt nånsinn! Men annars så funkar den kanon, och det är ju huvudsaken. Köpte den i onsdags, vart lite fel stavat i förra inlägget.. hehe |
|
| Har lärt mig att BMW = rost | |
|
macro: Kan ana att det är min gamla bil du har.. Jag pusslade ihop den och besiktade den förra året. Sen sålde jag den till min bror som körde den under vintern utan några problem sen när han skulle drifta på asfalt nu i våras så gick den av just där vid infästningen så en kompis till honom svetsade ihop den och sålde den därefter till västerås. Bilen var minst sagt väldigt rostig men allt fungerarde bra på bilen och fullservad var den också... Gubbkörd innan mig =) /Daniel |
|
|
Nja tror det är nån annan bil du pratar om.. killen som jag köpte bilen av bor i björnlunda och köpte den 2003-12-28 av nån kille från stigtomta.. och han besiktiga den i södertälje förra året.. Skulle inte förvåna mig om svetsningen har släppt på andra bilar också, med tanke på hur dom rostar.. hehe |
|
|
Ok.... Man kan juh alltid kolla... Lite kul för det var samma årsmodell å så.... Mmmm den var jätte jätte rostig.. Båda framskärmarna var avrostade längst ner. frontspoilern rostade bakspoilern var totalt sönderrostad. Ett stort hål i förardörren sparklådorna var totalslut golvet och bakaxelbaklen var totalslut, bakskärmarna var bläää. Dock hade motorhuv tak och baklucka klarat sig fint. Lite spackel och taskig svetsning så gick den igenom.. =) HAde bra!!! /Daniel |
|
| En polare som är bilmekaniker skulle kolla upp detta och se hur mycket jobb det var och om han fick tag på delar osv. Har jag riktig jävla tur så kan han fixa det för en betydligt mindre peng än hos en verkstad då. så håll tummarna för mig nu.. | |
|
kalla mig lite efterbliven... men hade själva bakaxelbalken rostat av eller va de fästena i golvet som rostat bort? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
själva balken Länk Länk |
|
| det där såg rätt läskigt ut | |
|
det är tur att ni inte kör mercedes dom har bland dom sämsta rostskydden i världen står i senaste vi bilägare |
|
| Den där balken. Någon som vet vad den heter? Och sen undrar jag till vilka modeller en sådan balk passar? Alltså kan man ta en balk från en 325,318,323 e30 och sätta på en 320 e30? Och spelar årsmodellen någon roll eller kan man ta vilken e30-balk som helst? | |
|
Kan kanske detta vara något Länk mvh Mackan |
|
|
tack för länken. hittade den här: Länk |
|
|
Är det en soppatrycksregulator som sitter där bak? Sånna brukar sitta i motorrummet .. Ser kul ut! :) Balken ser inge kul ut dock .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.