|
|
|
|---|---|
|
Har kollat på en, fått en del funderingar : 1. ca var 10e gång (enligt honom) tänds en varningslampa på panelen...SUSPEN.LEVELL!...han säger att det är pga att det är påfyllt fel olja...röd istället för grön???...kan det stämma....har troligen med fjädringen/ellr nåt bak att göra?? 2. SKA det ta 10 min innan AC:n kyller ner??...Borde det inte va fel på den då??....allvarligt fel?? 3. När man kör lite fortare...ca 80-90...hörs ett lite knekande ljud lite snabbt mitt under bilen...??? 4. Han saknar besiktningspapper på bilen! Senaste besiktningen va i oktober....men bilen har bytt ägare 4 ggr sedan dess??? han har haft den 1 mån.....??? va tror ni?? | |
|
Fyra ägare på ett halvår och diverse defekter bådar ju inte gott precis, med tanke på utbudet av 750 E32:or tycker jag nog du ska titta efter ett annat exemplar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
kan få den för 14.000 kr....inge bra d heller?? |
|
|
E32 är en väldigt trevlig bil till väldigt trevligt pris.... Finns absolut ingen mening med att nöja sig med ett "vrak" när toppen ex. går att finna för nästa samma pengar... Köparens marknad råder helt och hållet.... Så friskt prutat och var iskall så äger du snart en FIN E32a... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
14000:- hade varit billigt för en bil i bra skick, men denna tycks lämna lite i övrigt att önska. Om inte annat så får fyra ägare på ett halvår och försvunna besiktningsprotokoll mig att misstänka att något inte står rätt till med bilen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
e32a???...heter inte bmw750iak...e38a?? sitter ju en v12a i på 300.... |
|
|
Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
1. Oljan ska vara CHF, så den bör bytas. Kan inte tänka mig att den ger varningen, däremot kan fel olja bidra till läckage i hydraulsystemet. 2. Kylan ska komma nästan direkt. 3. Troligen dåligt stödlger, eller obalanserad kardanaxel. 4. Instämmer med övriga. Inköpspriset på 750 E32 brukar vara en liten del i förhållande till övriga kostnader. Ta det som ett gott råd, men med tanke på frågorna du ställer skulle jag rekommendera dig att fundera lite mer på om det verkligen är rätt bil för dig. Använd gärna sökfunktionen och lär dig mer om alla fel som kan uppstå på denna bil, man bör vara rätt insatt mekande om man inte ska bli ruinerad på ett dåligt exemplar. Själv har jag under de två år jag haft min lagt ut 60% av bilens (låga) inköpspris bara på reservdelar, och då har jag ända fått delarna billigt och gjort allt mekande själv. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
På den 3:e punkten du frågade,tippar jag på dåligt/trasigt stödlager till kardanen......hade det felet på min 735:a till den kostade det 600kr på mekonomen. mvh |
|
|
När det larmar "susp. leveling" så finns det en liten "manick" som känner av i vilken höjd bilens bakparti befinner sig i. I denna sitter en enkel ic-krets som brukar sakna ett ben eller två pga av allt salt/vatten som tränger in, men oftast brukar det vara lite säckigt därbak pga dämparna och då är ju larmet riktigt. mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
Paap Reeder |
... 14 000:- kan lätt bli både 54 000:- och 74 000:- om man har otur och tummen sitter mitt i handen eller elektronikkunskaperna bara är på basic- nivå och HC ligger på 190 och vill inte ner.... MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.