AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.015

Värdering av Imolaröd 325Ci 2001

Berra
Hej!

Har idag en leasingbil sen 4 år tillbaka som nu skall bytas till en E90 330 som kommer i slutet av juli. Då jag räknar med ett riktigt skambud vid inbyte så är allternativet för oss att sälja den själva.

Bilen är en 325Ci uttagen i april 2001 enligt följande spec:
En ägare (svensksåld)
Imola-röd
Komfortpaket inkl Xenon, klimat, regnsensor mm
M sportpaket inkl 17tums fälgar, elstolar mm
Shadowline
Tyg/alcantara klädsel
Löstagbart drag
Vinterdäck på lm-fälg

Har gått ca 11000 mil och inga kända fel (länkarmar+framruta bytta vid Insp 2 vid 10000mil). Lackbehandlad alla år och aldrig maskintvättad. Då det inte finns så många liknande bilar till salu varken här eller på bytbil.com så frågar jag nu er: Vad kan man räkna med att få? Utgångspris och prutmån?

325Ci-01 M-utr.
Njuren
ja hade nog kunnat ge 180-190 lappar för den om ja haft möjlightet.Det du specifierar om bilen e rena drömmen för mig.Imolaröd bil e ngt ja verkligen vill ha

BMW - i nöd och lust?
Satans vilken snygg bil den blir nog inte svår att sälja hadde jag inte redan haft 2 skulle jag ha köpt den av dig.

Här uppe i dom norra delarna av landet tror jag att du skulle kunna få strax över 200" är dessutom momsen kvar så att en firma kan köpa den lär den bli ännu lättare att sälja.

mh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag skulle tippa på ett slutpris på 165 kkr. Snygg bil!

Skriv gärna vad du fick för bilen när du fått den såld!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Plus för imolaröd :o)
735
Tippar på strax över jaken, på ca 170-180' med tanke på att bilen är 4 år gammal och ändå gått 10' mil..
Berra
Tackar för hjälpen så här långt.

Räknar med att budet från bilhandlaren hamnar i intervallet 130-145' och har själv räknat på ett försäljningspris på ca 170.

325Ci-01 M-utr.
Berra

Skulle jag köpa en coupé med bensinmotor så
hade jag gärna gett 170k för din bil.
Imolaröd är så jäkla snyggt!!

sw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.