AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

320 E30

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Hallu!

Jag har varit på jakt efter en E34 ett tag, men insett att en E30 320 skulle passa mig bättre. (Mer pågabil, billigare och en del annat). Nu har jag hittat en intressant bil som jag ringt på. Länk Bilen lär gå bra, med ett undantag: Det viner från bakaxeln. Nu undrar jag om expertpanelen här tycker det är värt att ta sig 58 mil från Lund till Stockholm imorgon för att köpa den. Kommer den att klara hemvägen?

Hälsningar

Johan i Lund

Sechs macht Spass!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Vinandet från bakaxeln är standard. Min har låtit så i över 8000 mil. Och har totalt gått över 30 000 mil. Det är ingen fara. Du kan för säkerhets skull fråga nuvarande ägaren om det blivit värre på sistone eller om det varit så en lång tid.

Men jag är 98% säker på att det inte är någon fara.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Med det priset så kan man väl chansa ;)

Ett tips innan du "blåser hem" med det ev. nyförvärvet är att du efter en sedvanlig "beg.koll" också kontrollerar oljenivån i bakaxel'n,inte kul med totalhaveri på halva vägen pga att axel'n "gått torr".

Mvh Janne.

Xy
252
Xyris
520i -93
Fråga när slitdelar och liknade är bytt senast. Vattenpump, olja, filter, bränslefilter, luftfilter, spindelleder, krängningshämmarstag, vakumslangar, gennerator, mm mm. Om sådant är gammalt och obytt kan du förvänta dig en betydligt dyrare bil om ett par månader. När sakerna börjar bryta ihop. Min 320 köpte jag för 6400. Efter andra dagen efter köpet visade sig ett stort el fel. Reparationskontnader: 3400 kr :( Så innan du köper den: Ta reda på i vilket skick den är. Du kan ju använda dig av motormännens kontroll, samt ta reda på mycket själv.

>>>Need for Acceleration>>>
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Tack för svaren, får se om det blir nåt bilköp imorgon.

Johan i Lund

Sechs macht Spass!
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Det blev det emellertid inte, jag fick ågren och bestämde mig för att söka vidare. Den här Länk har lockat mig länge, och imorgon bär det av till Strömstad! Kanske blir det då affär, hoppas, hoppas att den är fin... Har fått flera bättre bilder och utförlig information och den verkar helt ok. Mkt spännande, jag står inför mitt första eventuella bilköp och jag har sådär lagom mycket fjärilar i magen..

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Johan i Lund

Sechs macht Spass!
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Så är även jag BMW-ägare! Har idag kört ner skrothögen från Strömstad, det tog sitt lilla tag. Nu väntar en liten renovering till sommaren...

Johan i Lund

Sechs macht Spass!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Grattis! E30 är kanonroliga bilar, saknar min gamla 323i nåt fruktansvärt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.