|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej jag undrar om det är någon som kan stickan över hk ungefär? jag körde 402m 13,596s med 2,365 i 60 fötter hastighet 173,08 kmh.. någon som vet? 250 är väll litte rimligt? Mvh/AXel | |
jimmy/bmw |
280hk skulle jag gissa på !! |
|
Beror det inte lite på vad bilen väger... Har du lättat något? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| den är litte lättad.. bara en stol fram och ingen sterio ungefär.. borde ju inte va så stor viktskilnad på det tycker jag.. kan han ha 280 hk? jag laddar ju bara 0,5 ju.. är det rimligt? | |
| Jag instämmer med övriga. Mellan 250-280 hk borde vara ganska rimligt :) | |
| haha vad kul :) synd bara att han inte varvar något på 1an och 2an.. kommer inte iväg bra alls med den.. det är först på 3an han sticker iväg ordentiligt.. annars är det riktigt kul och åka och rita svarta spår på 3an.... och ibland på 4an .. | |
jimmy/bmw |
om du inte har nå fäste alls på 1an och 2an så har du nog minst 280hk ! Som en gemförels kan man ju säga att en orginal evo 6 med 280hk gör på 13.6 och den sticker ju direkt !! |
| Det släpper inte det är det att maskinen inte vill varva.. det är först på 2an vid 5000 han varvar på när laddet kommer och så släpper den. sem får han upp ladd på 3an och då skjuter den på och släpper litte.. ganska kul faktiskt :) | |
jimmy/bmw |
ok varför vill den inte varva ?? |
| dem frågan har jag ställt mig och andra länge nu.. har bytt.. fördelare, rotor, tenspolen, nya stift, provat med andra kablar. mät pulsgivarens avstånd, provat bytt box, får signal från lmmen, någon som har en annan lösning? | |
|
För stor turbo kanske?tar längre tid för turbon att ladda. |
|
jimmy/bmw |
men han släpper vell inte koppling på 1000rpm hoppas jag !! :P |
|
Axel: Vad har du för prylar under huven då? /Daniel |
|
|
nu är det litte roligare.. förut diffade han bara litte då och då.. så i går svetsade jag bakaxel så nu är fästet mycket bättre. nu ritar han 2 svarta spår effter sig på 3an.. provade att ladda 0,7 och han spikade inget.. varför monterar inte bmw turbo orginal? fy fan vad kul bil det är/blir då.. Danragn: det är em m20b25, o-ringat, frästa kolvar, 305cc spridare, 535 lmm med 325 el i, t04b turbo med saab 9000 ic och boch org dump, hemasvetsat grenrör/tryckrör/avgasystem, sen är det säkert nåt man glömt.. en 12 med orginalsprut vorre ju skitfränt..... |
|
|
Vad för däck har du? Jag klarar inte rita i 3'an med 215 däck och 1 bars ladd ;) |
|
| 0 - 200 på 14.5sec med twinturbon då? vad säger det er =) | |
| det sitter 215 däck på tror jag det är.. men dom är nog ganska dåilga.. ska köppa ett par bra ostar när man hittar några vättiga. | |
|
3riksson: För lite mos... ;) //Ticco www.ticco.com |
|
| för lite =) va tusan =) | |
|
0-202km/h på 11,66 sekunder. :) //Ticco www.ticco.com |
|
| fan, får ladda lite mera än 0.45 då alltså ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.