AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
734

Heckrollo-motor som står och går

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har tyvärr en heckrollo-motor som står och går hela tiden. Batteriet blir urladdat och jag har tagit ur säkringen för att slippa få det urladdat. Kan det vara så att bara motorn behöver bytas för att den har blivit konstig som bara går hela tiden? Eller kan det vara något fel med själva gardinen? Menar om den går upp helt fel som kör att motorn blir knäpp? Ibland måste man hjälpa gardinen att komma upp. Bara i början, sedan klarar den hela vägen själv. Den klarar av att gå ner själv, men när den är nere så får det fram ett konstigt ljud (som att den har fastnat) i ca 3 sekunder. Man kan höra om det är helt tyst att den står och går om man har bakdörren öppen, men bara om det är helt tyst. Inte direkt enkelt att höra annars.

Någon som har några funderingar om vad som kan behöva bytas? Blir jag kanske tvungen att ta ner hela gardinen med hatthyllan? Vill helst slippa det, men det verkar som att jag inte har något val. Det skulle är bara att den står och går hela tiden. Kanske är något som sitter lite fel eller är i vägen för gardinen. Man kanske kan se det när den är nedplockad?

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vanligt fel: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Frågan är bara om det hjälper att smörja upp.

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är kuggarna som är dåliga, så smörjning hjälper inte...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ko
59
KooJiiKoo
525i E34 -94
Det verkar vara ett rätt så allmänt problem. Undrar om någon med lämpliga kontakter kunde kolla upp vad det kostar att tillverka kugghjul av stål. Det blir väl billigare om man tar och beställer ett större parti och säljer här på Powerbörsen.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kugghjulet går väl inte att köpa på BMW? Frågan är ju bara om motorn har tagit skada. Rollon borde det inte vara några fel på. Måste försöka orka ta ner allt någon dag. Usch vad tråkigt!

//Schnitzer

Ko
59
KooJiiKoo
525i E34 -94
Det är i det flesta fall bara en del av kuggarna som försvunnit, motorn funkar bra. Kugghjulet säljs inte separat och motorpaketet är dyrt som f..
Sitter själv med en knarrande rollo som annars funkar bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.