|
|
|
|---|---|
|
min kupefläkt la bara av utan förvarning, några tips innan jag utgår från att den är kass? förutom att jag ska kolla säkringar.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! | |
|
kolla säkringarna framför allt 32. Annars har du ett jobb framför dig. Hör av dig så kan du få hur jag gjorde när jag bytte fläktrelät. Dhjinn/Thomas |
|
|
hej menar du säkring nr 32? och vet du om det är samma fläkt som i E-39? och kan man ta den uppe ifrån dvs från motor rummet? Dhjinn, la din oxå av bara utan förvarning? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| japp kolla säkring 32(även alla andra), samt man får lyfta övre delen av instrumentpanelen. | |
|
Huuu, övre delen? du får gärna förklara närmre, och vad har den för betäckning säkringen menar jag, för det var lite luddigt med vilken som var nr 32. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
du skrev fläkt reläet?? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| Säkring 32 sitter längst ner i mittraden en 30:ia tror jag att det är. Japp fläkten eller fläktrelät är ganska vanlig att paja. Men försökerhetens skull så kolla med bmw innan du börjar mecka. Fläktrelät sitter på fläkten under instrumentpaneln framme vid väggen mellan kupe och motor rum. | |
|
Tack, ska köra ocg få kopplat upp bilen idag på en "dator" så får vi se vad det kan ge, men tack för svaren, återkommer till dig, lär säkert behöva tips sen. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Hej! jag har samma problem, BMW 740 -95 fläkten slutade fungera plötsligt.....! sedan kom den igång bara utav sig själv! men nu vägrar den att gå! på forumet läste jag att det kunde vara fläktmotståndet. Men har letat överallt i bilen efter fläktmotståndet men hittar den inte! kolat ställen som de sitter på E32, E36, E39,E46 men hittar den inte! är det någon som har bytt fläktmotstånd på en E38??? eller vet vart den sitter? |
|
|
Om din mail fungerar så ska du få veta hur jag gjorde. Den sitter under instrument panelen. Släng ett mail till mig Goofher@telia.com //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Dhjinn jag har skickat min mail adress till dig. Hem: behnamtayebi@hotmail.com jobb: behnam.tayebi@plastal.com tack på förhand! //Behnam. |
|
|
Klart hoppas att de var till nytta. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Ps filerna är lite för stora så det kommer att ta tid innan du får ner som :o( //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
har du msn messenger?? vi kanske kunde ta det den vägen? för jag har inte fått någon mail varken på jobb eller min hotmail... om du har messenger så kan du "adda" mig på min hotmail adress.... behnamtayebi@hotmail.com Tack //Behnam |
|
|
Hotmail ville inte ta imot mina mail...men jag har addat dig i msn. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
var sitter motståndet då?? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
slutmotståndet sitter på kupefläkten som sitter under instrumentpanelen. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Hej.. du får gärna berätta utförligt o detaljerat hur du gick till väga när du bytte din fläkt det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
tack för bilderna.. verkligen snällt. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.