|
|
|
|---|---|
|
När jag är ute med min M5 så hör jag ibland ett tjutande ljud. Tycker att det kommer framifrån. Lätet är inte högt och kommer inte ofta, men jag hör det ibland. Jag brukar höra det när jag står vid rött ljus och precis när jag ska iväg så hör jag ljudet. Någon som vet vad det kan vara? Har kört både med och utan kliman i och ljudet har ändå kommit, så det borde ju inte ha med den att göra. //Schnitzer | |
| På min Touring har jag ett tjutande läte bakifrån som sägs komma från nivåregleringen, mer när bilen är kall & just när jag ger mig iväg från stående. Detta är ett långsökt tips, speciellt då du knappast har nivåreglering fram! om du har nå´n alls. Men det var vad jag kom att tänka på när jag läste ditt inlägg. Lycka till. | |
|
Propeller: Mitt kommer framifrån. Tänkte på det lätet som du hade i din. Var det fel på nivåregleringen då eller? Mitt kommer framifrån (tycker jag i alla fall) och det är när bilen är varm. //Schnitzer |
|
|
När man kör iväg sänks bilen bak och då vill nivåregleringen höja den igen. Trycket som servopumpen levererar höjs då, så det låter logiskt att pumpen kan tjuta lite då den belastas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.