AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
766

Vilka siffror står för vad på min radio?

Jag har en kassetradio från min 520iA-88 och de jag behöver hjälp med är att lista ut vilka sladdar som ska gå vart från radion, de står stämplat där bak små siffror vid kontakten och ja kan inte hitta nånstans där det står vilken liten kontakt som ska gå till vilket ställe, tex högtalare, antenn, 12v m m.

Har ingen "bilkontakt" så de e ganska svårt att lista ut vilken liten kontakt som ska gå vart. Nån som har ett diagram ellernåt som man kan se hur sladdarna ska sitta

ps, ska inte ha den i en bmw utan ha den som en stereo på rummet ;).

Hjärtligt tacksam för svar om någon förstår sig på vad ja skrivit.
Är det en BMW originalradio med stor kontakt/runda stift?

FP
Ja precis, från bilen så ska de ju komma en stor kontakt som man trycker på bara, Det är en Bavaria C om de hjälper nåt. Vill ju veta vilket stift som ska gå till vilken sladd så man kan koppla själv.

Mvh Andre
På mektips under scanner och lågnivåmodifiering finns en bild med beskrivning av kontakten. Ett litet fel finns i texten: Stift 4 är mute, inte data som det står i texten.

FP
Okej, ser bra ut, fast det är ju till en cd-spelare och till en E39. Jag har ju en kasset som suttit i en E34. E de samma ändån?. Får testa sen när ja har lite tid över. Tackar så hemskt mycke för hjälpen :D

Mvh Andre
Om det är samma kontakt så stämmer signalerna, möjligen är det några stift på den äldre modellen som inte är kopplade. Högtalare, ström och jord mm stämmer.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.