|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Rette: Nej, bilen blev inte bänkad hade ingen bänk här uppe som kunde ta 4x4, 1,97 var 60-fots tiden. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
jaha okej.. Har du mappat den? Vars bor du? |
Rette |
Äh, tog reda på att du bodde i holsund, du är "knicken"s son va? hehe, jag kom på vem din farsa var nu :P Men, en annan fråga.. besiktning, skiter du i det eller? |
|
Rette: Nu blir jag rädd, eller mer eller mindre förvånad antar att du bor här omkring då du känner till min far? - IX'en blev inte mappad, var saab tryckvakter och kallstartspridare vi körde med, rekomenderar hellre att man åker med 535 spridare och lmm, kallstartsprylarna är inte optimala. - Med nya bilen vet jag inte hur det blir, kommer inte att hinna bes, ett alternativ är att bygga ihop den, mappa och köra in fixxa allt, sedan kasta i någon sunkig motor och besikta bilen. Samt svetsa igen skuffen så dom inte ser mitt soppa system som hammnat i skuffen. - Vem är du? :) "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
haha, jag bor inne i stan på grubbe.. Du råkade inte vara på klockarbäcken igårkväll? Han är väl rätt känd :P fet gul offshore båten :) Okejokej.. jo så kan man ju göra.. hehe Jag vet inte om du var på klockarbäcken igår men om du var där så hade jag en röd e30 som körde ett par race |
|
Rette: Jag såg faktiskt på schlagern med bruden, brukar vara på klockis och kolla, men tjejen behöver väll se mig då och då antar jag. Sedan blir jag bara sur då jag far dig och inte har något att köra med. Röd E30, MON*** ? Holm's gammla? Är det den så såg jag den på Kulturnatta, körde en 523:a med 18" Silver, nyare modell. - Jo, kan ju vara så att farsan är rätt känd, antog bara inte att du skulle vara från Umeå :) PS. Skulle ut och testa båten idag med han, men det blev ju dimma :F "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
Nej, inte den, jag köpte min i östersund.. Om du ser en röd e30 på stan nån gång som har en jäävulskt skum tomgång så är det nog jag, fast bara kall. Fast det är inte jag som kör, jag har inte kortet än :P hehe jodå :P Ajdå, fan va besviken man skulle vara :P Vars i holmsund bor du? |
|
Rette: Okej! Då är jag med på notorna, får väll komma fram och säga hejj om jag känner igen den. Bokstäver på reg? Blir enklast så dom lär jag komma ihåg. Bor ute i skogen i Holmsund kan man säga, Brännölandet heter det. Besviken och besviken, ville testa med setupen som vi kom från bromsbänken med för att sedan ge mera soppa och se vad som händer, hade inga större stycken då vi bromsade, men det märks enkelt på toppfart och varv i båten. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
fjy800 Vad kör du omkring i nuförtiden då? Jag har stuga på lövön.. Hehe okej. jamen klart man skulle vilja fara ut, jag skulle då iaf villa det :P |
|
Jadu, har ingen annan "egen bil". Men för att göra det enkelt förklarar vi med bilder, lättare att komma ihåg. Ofta denna Toyota: Länk Ofta denna: Länk Ofta en: Vit Golf Memphis ( man märker att det är jag för det gnålar, sladdas och ryker och gnisslar om bromsarna då man kommer med den ) Ofta: En ful vit VW firmabil :) "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
jag tror jag sett allihop..:) Men vafan, säg till då du ska in till stan nån gång så kan vi väl ses, är snikprojektet rullande eller? Msn/icq? |
|
Snikprojektet byttes mot en RM250 :) Den går söder ut någonstans. - Ja se där, jo Toyotan är ju lätt att känna igen, Beemern också, golfen för den delen också för den psykar man sig så mycket med. Nog kan jag hojta då vi far upp, brukar bli ofta. Men nu är det nog döds-mek alla helger tills 323:an är klar för att sprätta, har ju legat i ett par veckor nu utan vila så vi ska bli klara. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
ojoj, trevligt, bytte bort min kawa 125a mot min beemer.. Lysande, men du hade inte msn eller något sånt? haha låter kung :) vad var på gång med den? var det lite mer seriös modifiering? :) |
|
Rette: Adda mig på min mycket konstiga msn adress ska jag berätta mera: BoNetKund@hotmail.com - Är en mer seriöst modifiering än IX'en kan man väll lätt påstå ;) "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
Haha lysande :) |
|
JTP: Du verkar ha koll på läget. Jag har aldrig byggt turbo förut men jag har en M50B25 motor som ligger i garaget. Jag hade tänkt göra ett bygge som skulle landa på ca 350 hk men hur mycket måste jag modifiera motorn för att den ska palla trycket? Har läst att M50 motorn till skilnad från M52 har överdimensionerade kolvar och vevstakar och att dessa skall palla drygt 400hk. tror du detta är rimligt? Är tacksam för alla svar och tips! |
|
|
om du går in på Länk PPF o på deras forum så får du nog svar på dina frågor. utan att göra nått speciellt med motorn (grenrör ic turbo o eftermarknadssprut) så kommer du nog upp till 350hk, men då ligger du allt på gränsen. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.