|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Rette |
Tjenare, jag har sökt runt lite men inte riktigt fått svar på mina förundringar. Jag undrar bara lite kostnader för olika nivåer av turbokonvertering? typ de billigaste man kan göra som ändå blir bra upp till det som blir lite mer dyrt. Tacksam för svar :) Mvh Fredrik |
|
Från 3.000kr - 1 000 000 kr På en höft. "blao is the name of the game!" |
|
|
O sen när du bestämt dig för en kostnad så dubblar du den, då närmar du dig...... /Per |
|
Rette |
jevlar: haha jo det brukar ju oftast bli något sånt :) Vad är det som måste införskaffas då? Typ vassare topp m.m. Har redan kollat runt lite på forumet så jag har fått en hum men ändå tacksam för svar :) mvh Fredrik |
|
Alltså det enklaste vore ju om du berättade lite om dina planer, vad du har för effekt mål och på en höft hur mycket det kostar. Topparna är bra orginal, förutom att dom brukar gilla att blisvetsade i kylkanalerna för att inte spricka. Men som sagt, börja berätta lite om effektmål och hur mycket pjåning så kan vi nog tänka ut några, finns ju ett par turbo snubbar här. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
Det är ju än så länge en tanke men jag skulle gärna vilja göra det. Men jag skulle väl vilja hammna på runt 0.4-0.5 bar laddtryck, verkar vara rätt bra enligt vad jag läst på forumet. Jag har inget riktigt mål när det gäller hk. Men vad jag har läst mig till så ska runt 230 hk inte vara så stort probmel? Sen så kan jag väl tänka mig att lägga ut typ runt 10000 kr. Beroende på :) |
|
La ut 7500:- på mitt förra bygge inkl allt. Ladade 0,5 och det funkade kanon.... /Daniel |
|
|
Rette: 535 spridare & lmm S**B IC 3" avgas Adaptergrenrör Typ en konvertering liknande den där? Sedan så är en MLS packning från PPF inte ett helt fel sätt att kompsänka på, samt att den håller för gött med ladd. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
danragn: Hur mycket effekt hk och vrid fick du ut? jtp, vad går intercoolern och grenröret på ungefär? |
|
Rette: Allt är ju beroende på vart man köper sakerna. Vi tjingade en IC från en S**B för en 500kr på skroten då vi gjorde våran fulaste konvertering. Adaptern byggde vi själv. Du kan ju kolla här på vårat fulbygge, gick 8,97, 1,97 på 201m för ~ 3000kr. Länk här: Länk "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
okejokej.. Erat bygge såg faktiskt rätt roligt ut :P Hur tog du reda på hur du skulle bygga och så? Jag menar du föddes knappast med kunnskaperna ;P |
Rette |
okejokej.. Erat bygge såg faktiskt rätt roligt ut :P Hur tog du reda på hur du skulle bygga och så? Jag menar du föddes knappast med kunnskaperna eller? :P |
|
Ohhh. om man bara visste men kanske 240hk eller nåt.. Skuttade på ganska så bra på slutet innan jag sålde den.... Länk /Daniel |
|
Rette |
Snyggt bygge danragn.. Du har inte msn eller icq eller något sånt ? :) |
|
Rette: Det hela började väll med att jag föddes i garaget, trimmade B20 sugisar, och Diesel 245:or som utrustades med Bensin turbo snurror, sedan tog farsan steget till att börja åka race båt igen så då vart det V8:a för hela slanten, sedan fyllde jag 16? och insåg att det är rätt fränt att åka fort på gatan också, inte bara på vattnet. 18 var jag då jag och polaren pillade på snikisen, nu ett år efteråt hållet jag på med en ny snurra, lite mer avancerad. På den vägen är det. Hur jag fick reda på det, det jag inte hade en susning om, såsom bästa stället att ta olja från på M20 maskinerna läste jag mig till, b.l.a. här på Autopower. Mycket läsning på TPC, sävarturbo e.t.c. många forum man glatt disskuterade på. Sedan var vi ju 3st som höll på med snikbygget så vi slog våra kolka hjärnor ihop. Enklast är att bara börja, sedan kanske pö och pö fråga om tipps och trix på ev. problem man möter? Sedan finns det ju ur sköna böcker att läsa, om man känner att man vill avara en stund varje kväll. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
haha härligt att höra :) ja min första motorerfarenhet var då jag plockade isär en b23a på min praoplats i 8an :P Sen dess har väl intresset mest växt och nu var jag ju sugen på att trixa och trolla med bmw :) men man måste ju fråga massa för att lära sig :) |
|
Rette: Enklaste medlet för att läsa sig är att göra det i Praktiken, så dra igång en enklare version av konvertering, sedan droppar du av dina frågor som anses som problem eller sådant du behöver tipps om här på Autopower. "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
jo exakt, men vad skulle det vara för typ av konvertering? Menar du en turbo på något enklare, typ en b20 eller bara nått helt enkelt enklare? |
|
Rette: Börja med vad du har till hands, en BMW är ju att föredra. Med rätt enkla konverteringar får man ju en liten farlig bil att skrämmas på stan med, och sedan behöver inte kosta livet för att det ska bli roligt. Pekar på 3000kr och 8,97 igen :) ( Tror vi åt pizza för mer än vad vi lade ut på bilen ) "blao is the name of the game!" |
|
Rette |
for du och bänkade efter konverterinen eller? |
Rette |
1.97tiden, är det på 60fot? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.