|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp, är totolt okunnig om Bmw-serien. Ska kolla på en bil idag OCH va iväg igår med, men han saknade alla papper på bilen.... | |
|
Det finns nog ingen som kan räkna upp allt som du ska kolla på en 750 innan du har åkt och tittat på bilen... Främst så är det dock bl a detta: - rost i framskärmar, dörrar och baklucka - klonkljud i framvagn - all el - stötdämpar-läckage - orolig/ojämn tomgång - automatlåda Vilken årsmodell pratar vi om? |
|
| Är det en E32 så kan du läsa denna Länk för lite mer kött på benen. | |
|
Hejsan! Det är en BMW750ial..-89....utpris : 22.000...... |
|
|
Går det att få fram uppgifter om en bil om han säger att han saknar alla papper + senaste besiktningspappret??? |
|
|
Kostar den 22k så kan du nog få räkna med att det finns en del "fix" m.a.o. en del saker som kan behöva åtgärdas. OM det inte är någon som är i stort behov av pengar. //Schnitzer |
|
|
va iväg igår o kollade på en också. han saknade både besiktningpapper från okt....och handböcker! Kan man kolla upp bilen ändå?? |
|
|
Beror ju på vad du vill kolla... Besiktningspapper kan du få fram Vägverket, men saknas servicebok och annat som styrker miltalet så blir det värre. Jag har för mig att både Kraftwerk och Erik här på forumet kollat på just den bilen och konstaterat att det var ett ganska dåligt exemplar. |
|
| Maila regnumret till kundtjanst@bilprovningen.se och be dom skicka över kopior på de protokoll som finns. Ska vara möjligt fr o m 1999 års besiktning. | |
|
Jaa, jag såg att dom kollat på just den bilen...som jag tänkt kolla på idag. Men det va den jag kollade på igår, som saknade papper....frågan e bara va göra???...den gick väldigt bra o jag har fått ner priset till 14.000...hmm...lockande ändå! |
|
|
Jag hadde nog blivit lite orolig när killen droppar priset med 8000:-, i mina ögon betyder det problem och massa pill. Jag har ingen erfarenhet av v8:erna men kolla framvagnen nogrannt, den är "underhållande" att jobba med.. |
|
|
Njanää...utpriset för den igår va 17.000....fått ner d till 14.000....sen sitter d ju en v12a i...det är också en 750ial... |
|
|
Egentligen är 750 e32 nästan numera att anse som en dinosauriebil. D v s så länge det inte är frågan om ett välvårdat och välservat exemplar så är den meningslös att köpa och att några få mindre reparationer och normalt underhåll kostar mångdubbelt mer än bilen i inköp. Nu är 14 000 kr inga pengar och så länge den t ex funkar över sommaren så kan man tycka att det är helt ok om den sen måste skrotas eller gå som reservdelsbil. |
|
|
Finns det någon kvar, som kan komma med några råd/svar på några frågor till?? |
|
bmw jesus |
kolla så att sterion funkar så du kan ha hög volym så slipper du höra problemen i alla fall ;) |
|
Har du någon länk till annonsen? Min: Länk |
|
|
Ok. Kolla så att det inte är en vandrande tomgång eller orolig gång med varvtal som hoppar upp och ner (läckande insugspackningar, dyrt att byta och ger hög HC) Allmänt Oljeläckage. Dåliga ventilkåpspackningar som läcker. Sen är det bra om du vet vad som är byt i oljeväg m m. Bara att behöva byta all olja (motor, växellåda, slutväxel), samt och alla andra vätskor samt tändstift, filter kostar en hel del i material och arbete. Kolla bromsbeläggen och bromsskivornas skick. Sen är det bra om all el funkar och t ex AC. Även att det inte skramlar/klonkar och är för svajigt i bak och framvagn. |
|
|
ibland när man kör...kommer en varningstext upp : suspen.levell?? Kan det ha med fjädring-axeln bak att göra?? han säger att det är nån Röd olja som är påfylld där det ska va en grön olja??????? Om AC:n funkar.....Ska det ta 10 min innan det börjar kyla ner då?????? Tacksam för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.