|
|
|
|---|---|
|
dags igen :( min 325 a har lite skoj med mig och jag skulle behöva några tips. Så här ligger det byte vattenpump för sex månader sen har nu i veckan byt kylare termostat och fläktkoppling. Prov körde bilen gick bra en stund sen börja tempen stiga sen studsa den ner till vanlig drifts temp och sen börja den stiga igen:) Har kollat oljan inget vatten i den och ingen olja i vattnet. har spolat hela kyl systemet lätt vattnet blåsa på i goda 10 minuter. rätt så säker att jag har luft i systemet har testat att krama alla slangar samt ett par tips på nätet och efter manualen men det verkar ändå inte som om jag får ut allt. Några ideer folk? | |
|
En E36a ska du inte köra mer än 3000varv fråns motorn är varm =) |
|
|
Man ska inte köra nån bil på höga varv innan den är varm. /Simon |
|
|
Nar du luftade ditt kylarsystem, satte du pa full/max varme inne i bilen!? Kan tanka mig att om du inte har ngn varme pa alls inne i bilen luftas mojligen inte varmepaketet ordentligt!? /staticmove |
|
|
bilen fick stå still på parkeringen tills den nått drifts temp innan jag körde iväg på provturen så det ska inte vara ett problem. värmen stod på max blås men ärligt så tyckte jag inte att det kom särskilt mycket värme ur det. Kanske gjort något fel men tror inte det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.