|
|
|
|---|---|
|
Jag hade bilen ståendes hos en vän några timmar igår kväll och när jag kommer ut ser jag en våt rand från bilen. Kör undan bilen och ser att den har kommit från min bil mitt underifrån. När jag körde iväg har det även blivit en litet spår av vätska från bilen. jag luktar på det men känner ingen lukt alls? Jag la en papp skiva under bilen nu inatt för att se om det läckt något mer men det verkar som det inte har gjort det eller så la jag pappen på fel ställe. Jag har ingen tillgång till lyft för att se vad det är så att köra några mil till en när jag inte vet vad det är som läcker känns lite våghalsigt. Hoppas någon kan ge mig ett svar på vad det kan vara! mvh/ Anders E | |
|
Kan vara kondensvatten från klimatanläggningen? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som ovan fullt normalt. ///MVH Hasso Länk |
|
Hoppas ni har rätt. Men jag kom på nu att det var massa kondens på utsidan av rutan igår kväll, styrker det ert påstående. Bilen är sänkt och jag örde över några hemska fartgupp några timmar tidigare (märkte dock inget), det kan inte vara det då (hoppas inte det)? Tacksam för svar! (Man mår inte bra av att inget veta) |
|
|
Helt normalt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När det småregnar/duggar ute så det inte blir blött under bilen får jag också en blöt fläck under bilen har jag märkt när man backar ut från min p-ruta.Säkert någon drän under bilen eller som KW/hasso säger kondens.Annars så kan man ju smaka på vattnet om det är sött så är det kylar/glykolvatten. mvh |
|
|
Okej nu känns det bra igen! Jag får gå ut och ge henne lite kärlek efter gårdagens obefogade svordomar! Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.