|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
I sådana fall är mitt förslag att du själv, eller någon du känner, tar en sväng till Tyskland och hämtar en rostfri och tokbillig bil! Länk Är mitt bästa förslag, den lär du dessutom kunna köra hem utan problem (lite rolig grön kanske, men det är i alla fall en originalfärg ;). Du behöver ju aldrig regag in bilen i Sverige, det är ju bara att köra den hem och börja skruva. Vill du ha sällskap är det bara att säga till! :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Kanske hör av mig inom snar framtid då. Förresten, kolla din ICQ... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Kolla med bilprovningen. Dom har några gubbar som sitter på Tekninsk support. Har inte numret men ring till Bilprovningen så hjälper dom dig. Bilprovningen tilllåter en effektökning på 7-8% ungefär samma på vridet. Finns lite knep om motorn är nyare än bilen / har kvar alla ursprungliga funktioner bla. bla... samt ett typ intyg från bmw att motorn överrensstämmer med årsmodellen alltså inte bilen. Krångligt värre, men det är som min gode vän David brukar säga Det gick för Agda å hon var nittio. Lycka till! |
|
|
Detta har varit en mycket intressant läsning... så alla bilar som är i toppen på t.ex En dag på strippen är inte lagligt inreggade??? |
|
|
--> S 328 R Bingo! //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Borde inte det vara en förutsättning för att få vara med... Jag menar att då kan man ju komma men en funny car med DOT däck.... rent hyppotetiskt. |
|
tqs |
S328R: Sporten skulle stangera ganska snabbt eftersom inget trim är lagligt utan intyg från generalagenten/tillverkaren på att chassit klarar den ökade effekten. Något sådan lär dom knappast skriva ut för lite seriösare effektuttag, oavsett bilmärke. |
|
tqs: Det har du ju visserligen rätt i... Jag menade inte bilar som är trimmade, utan jag menade bilar som inte har gått igenom besiktningen... Men Supramannen säger ju att han åker med sin bil till träffarna... chansar han att inte polisen ser han??? |
|
|
Fråga honom, han finns på forumet. Han gillar inte när andra pratar och sprider rykten om honom (förstår honom). /Kristian |
|
|
Okey... jag fråtgar Supramannen... Är din bil inregad??? eller cahansar du att inte polisen ska se dig när du åker till träffarna??? |
|
|
Vad ska polisen säga ? En trimmad turbobil ser ju ofta hyfsat original ut under huven. Man får ju ha blå silikonslangar osv. Storleken på turbon tror jag knappt de reagerar på om det inte är ett jätteaggregat. IC och tryckrör tror jag inte de kan hänga upp sig på heller. Det är ju inte mer olagligt än att köpa vanligt avgassystem på biltema egentligen. (Icke-original, alltså olagligt egentligen) |
|
|
Jo... men är inte bilen inreggad så är det ju bara för polisen att kolla i sin dator. Och har bilen körförbud=inte in reggad, så lär dom väl inte släppa iväg bilen... |
|
|
Jag har några kompisar som kör med trimmade audi s2/supra/nissan 300 och dom har inga problem vid bes...iaf så länge katen sitter där. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Okey... det låter bra... bara så man vet. Jag vill bara säga att jag är för trimmade bilar, men det är bara vet att det inte är några problem så länge man inte turbokonventerar osv. |
|
tqs |
Man får nog förutsätta att majoriteten har sina bilar besiktigade och skattade när dom framför dom på allmän väg. Det behöver dock inte betyda att bilen är "laglig" eftersom det som står i registreringbeviset vad det gäller effekt troligen inte alls stämmer med vad som ruvar under huven, och det är något som varken polis eller försäkringsbolag riktigt gillar. |
|
Jag är ju av den uppfattningen att så länge man håller avgaskraven så spellar det ingen roll vad det finns under huven... men den uppfattningen har ju inte regeringen. |
|
|
Alecci// Här finns det mycket E12 plåt till vettiga priser. Länk /Kristian |
|
| Trött i ögon efter att ha suttit o läst igenom hela tråden..*gäsp*.. | |
|
ja mä.... *gäsp* I mitt regbevis står det nåt om avgasdispans. ... Vad menas med det? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Beror på vad det står. Vanligtvis bara den där med att tillverkaren inte garanterar att avgasreningen klarar tidsgränserna! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.