|
|
|
|---|---|
| Uten förare. Tnkx til de som gidder å svare! | |
|
E36. - norrmannen |
|
| hjälp! | |
|
titta på regbeviset. det ska stå där. |
|
| err.... jeg har inte bilen, uten jeg skal köpe en från tyskland, och i nazi-norge måste man betale skatt pr. kg. vikt. | |
|
jaha..okej. men räkna med ca 1600kg eller något. |
|
|
1600?!? God demn... är det så mycket? Noen andre som kan hjelpe? |
|
|
KRIS! |
|
|
Min 325 Cabbe väger 1670 kg..Så mer än det väger den nog inte..räkna med lite lättare på en 318 så 1600 kg e nog ingen dålig gissning. Dom e ju rätt tunga då d krävs förstärkta balkar pga avsaknad av tak. Mvh |
|
| hultan: är det med eller uten förare? | |
|
Lite osäker på det...sitter på jobbet just nu men ska kolla upp i regpapperna när jag kommer hem...lovar jag ska skriva igen onom en timme eller två så du vet. Mvh |
|
|
Nu sitter jag me papprerna här. Min bil e tyskimport -01. Vid invägning i sverige vägde den: 1465 kg med reservhjul, verktyg och 15 liter bensin. Kollar jag på registreringbeviset står det: Tjänstevikt: 1580 kg Totalvikt: 1830 kg (maxlast inkl förare?) Lycka till Mvh |
|
| I tjänstevikten ingår en viss mängd bensin och en vikt som skall motsvara en förare, skulle jag gissa. Jesperado kan kanske detta bättre. | |
|
Min 318i Cab -95 som jag regbesiktade i mars fick 1490 kg som tjänstevikt på regbeviset. Tjänstevikten inkluderar som bekant förare och full tank. Länk Mvh /Janne |
|
|
Ok. Tack båda två! Hur mycket kan det dreie seg om i gewicht på fahrzeugbriefet? Står vekten med eller uten förare/bensin i briefet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.