AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
923

Köpa E32 750iAL. Eller?

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Har ju inte haft nån V12:a och det känns ju inte rätt! Fick för mig idag att kanske köpa en E32 70 i den lägre prisklassen, dvs runt 14-18k. Hur mycket pucko är man på en skala då? Eller inte???
Finns det något vettigt idetta? Kommentera. Vad kan man förvänta sig av en gammal kokainsläde med ett värde strax över skrotpremien???
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag skulle gärna ha kommenterat detta...MEN,kallar du de för "kokainslädar" då har du ju själv satt nivån på svaren.

Dvs bl.a. jag ger inget svar.

Mvh Janne.

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ojojoj, så stött man kan bli. Ursäkta skämtet. Var inte menat att nån skulle ta illa upp. Och vad har ett namn på bilen att göra med nivån på svaren? Snarare har väl du satt nivån Janne :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kände bara inte för att diskutera "kokainslädar" direkt :)

OK!..
Menar bara att skriver man ut "kokainsläde" och "skrotpremie" i samma rad så kan väl svaren inte bli mera än>>>Visst,handla,men lägg in i budgeten att 90% av "månatlig inkomst" går till att hålla liket rullande öht.

Mvh Janne.
tvåtakt
Klart du skall köpa en PUNDARBIL! Alla mina E32 har varit riktigt billiga att köpa, men funkat perfekt ändå. Det ända negativa är försäkringen. Fick betala 600:- i månaden för halvförsäkring i en bra zon och lägsta körsträckan.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag tycker inte att du skall köpa något av de allra billigaste exemplaren. Då får du nog inga positiva erfarenhter av V12:an.
De allra billigaste är oftast bortom att räddning, och inte ens värda sina pengar ens i delar, dom är för dåliga helt enkelt.
Ett fint exemplar är skamligt billiga idag också och ger extremt mycket bil för pengarna. Satsa på ett sådant istället så får du nog ut mycket mer glädje för pengarna, och det räcker med ca 25-30.000 kr.
För vem kan egentligen tycka att det är roligt att åka runt i en sliten dålig i "pundarskick"? Ganska pinsamt hade jag tyckt, jag hade hellre köpt en fin gammal Volvo i välvårdat skick för dom pengarna.

BMW CS #5139
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hade kanske tänkt mig nåt mittemellan ett fint ex och ett skrotfärdigt lik, lite att fixa med sas, men inte hela världen om den blir stående eller kankse blir nåt annat än en originalbil - då har man iaf räddat den... En bilköparfundering bland alla 1000-tals jag alltid har. För man är ju sugen på en 02:a också. Eller en M535. Eller en tokfin E12. Eller en E30cab. Eller.... Ni fattar...

Men en E32 750 ligger högt på listan, blir ju ingen bruks bil, utan mer entusiaståk.
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Bli bilhandlare istället... Då är man inte "sugen på en bil" på samma sätt! Jag har 150 bilar och har kört kanske 5 själv. Men min 750 den åker jag i varje dag trots att det finns 05:or av olika märken att välja på. Säger väl en hel del om kvaliteten och känslan i en -92:a BMW...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.