AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.410

Köpa Z3 M Roadster någon som har lite allmäna tips?

Sida 2 av 2
se
50
seve
Z3 M Coupé
Tack för alla inlägg i denna fråga.
Jag kommer nu att sälja av mina fordon och lägga mina pengar i en säck för att åka ner till BMW´s hemland och köpa den bil som är i bäst skick Roadster eller Coupé.
Så vi får se i sommar om det blir utan tak eller ac på max.
Tack ska ni ha för alla "tycken".
Innan jag skrev detta inlägg så var jag helt övertygad om att köpa Roadster men efter era tycken så har änna Coupéns fördelar vägt upp sig.
Så skicket får som sagt avgöra.

Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M
Tjena
Jag är oxå ute efter en M roadster (ej coupe) och
tänkte höra efter om det är något speciellt man ska tänka på? Några årsmodeller man ska passa sig för? Barnsjukdomar etc. Tacksam för svar...
Ha det!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
seve: För det första vill jag säga lycka till med bilköpet! Som du ser så kör jag Roadster (6:a på 193 hk) och är mycket nöjd med denna bil - det skall dock tilläggas att jag aldrig kört coupén. Jag köper det faktum att vridstyvheten är bättre i coupén men kan dock inte fatta hur folk kan ha en massa åsikter om vilken bil Du skall köpa utan att riktigt veta användningsområdet?! Testa att cabba ner en coupé! ;) Det är en grym känsla att glida nercabbad i sin Roadster en varm vår- eller sommardag, som "polare" i forumet tänker i alla fall jag bara konstatera fakta och inte ge dig direkta köpråd. När det gäller utseendet på Roadster kontra coupén så är det som alltid den individuella smaken som avgör och eftersom det är du som skall köpa/köra bilen är det väl ganska logiskt att Din smak skall avgöra...

roadZter
Yeeken
Tjoo, har tittat på en Z3 2.8 -97 (roadster)
Är en arbetskamrat till mig som äger den , har endast gått knappa 2000 mil vilket ju är bra.
Givetvis är bilen tiptop..
Skinn m.m , men ingen utrustning annars utan helt standard.
Nu är det dock en automat (import) ,han säger att jag ska få köpa den till bra pris..!

Vad kostar en sån här bil?
Och vad skulle ett bra pris kunna vara?
Kan det bli problem att sälja iom att det är en automat?

Tack!

Nissan 200SX till salu..köpa??
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Runt 180.000:- skulle jag säga med tanke på att det inte är någon direkt utrustning. När det gäller automat så är det väldigt individuellt vad man föredrar, tror dock att manuell växellåda är klart populärast på Z3 - inte minst om det är 6 cyl.
Varför inte välja en annan Z3 med mycket utrustning? Jag tror det både lönar sig och blir roligare i längden... Kolla också så att mätaren inte är skruvad då ca 400 mil/år i genomsnitt inte är mycket även om det är en "sommarbil". Lycka till!

roadZter
Yeeken
Tack för svaret!
Bilen var bara någon vecka gammal när han köpte den i tyskland, då hade den gått 100 mil.
För att få ta in bilen till sverige måste den väl ha gått minst 600 mil, så mätaren justerades fram + 500 mil.
Så milen är ärliga.
Men visst, man skall ju kunna sälja den när det är tid för det med.
Vad brukar det vara för utrustning på en sådan här bil?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Yeeken: Vad det "brukar" vara för utrustning har jag svårt att uttala mig om, men jag kan rekommendera en del extrautrustning så som: 17" fälgar, sportstolar, sportratt, utökad läderklädsel, CD-stereo med bra högtalare och gärna ett M-chassi.

Däremot så är el-sufflet helt bortkastade pengar i mitt tycke. Det tar 5 sek att fälla upp eller ner, dessutom så slipper man att el-motorn tar en massa plats i bagageutrymmet (det är ju trångt redan innan).

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.