|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte importera en Z3 M Roadster. Något specielt att tänka på? Byggda i USA,rätt? Samma kvalitet som tyska M? Annat chassi än 1,8 2,8? Tycker dom är prisvärda då det är lite roligare med nyare modell. Sett dom för ca 220 000:- Med massa utrustning typ hard top osv. Tar gärna emot allahanda tips. PS. Tack för en helt otroligt bra sida om man gillar BMW och vem gör inte det? Mercedes 560SEC duger som vinterbil i väntan på M3 sommar | |
|
jepp de tillverkas i USA. Om Du inte är speciellt ute efter en roadster så skulle jag rekommendera Cupén istället, mycket mer vridstyv. /Ingo |
|
e-b |
Måste understryka vad föregående talare poängterade; Välj Coupen i stället! Har kört båda och det är en enorm skillnad. Roadstern känns nästan lite farlig i sitt utförande med massor av motor-uselt vridstyv-icke kompenserande väghållning. För en svensson och svensson+ gällande körkunskaper, så skall man köpa Coupen. |
|
Är det så stor skillnad på Coupé och roadster i köregenskaper? Men det är ju det att roadstern är ju snyggaste BMW på länge om man bortser från Z8 då. Coupen verkar ju mer praktisk men den ser ju inget vidare ut eller oxå så måste jag vänja mig. e-b du skriver att roadstern är usel i väghållning är det så illa? Mercedes 560SEC duger som vinterbil i väntan på M3 sommar |
|
|
Hejsan! Angående roadster'n så läste jag någonstans att den var så brutal att den nästan blev jobbig att ha annat än till korta nöjeskörningar.... Men det är väl inte helt fel :) Jag håller med om utseendet på coupen.Jag har svårt att vänja mig vid den lite udda formen. Mvh Janne. |
|
|
Det är mestadels nöje som bilen skall användas till och ta mig till jobbet men det är ju bara 7km så jag överlever nog. Tack för visat intresse. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M |
|
|
Jag säger som de övriga. Köp Coupén istället! Vridstyvheten i roadstern är rena skämtet. Visst är den kul att köra, men på småspårig, normal svensk väg funderar man på om den överhuvudtaget är färdigsvetsad. Min normsättare när det gäller bilar, Tiff Needell, utnämnde Coupén till årets bil för föraren när den kom. Han hade kört roadstern innan och tyckte inte den höll måttet. Coupén är snygg!!!! |
|
|
Fan oxå man får ju beslutsångest nu. Men inget ni kan rå för. Tack för att ni visar intresse. |
|
|
Hej igen! Första gången jag ser att någon skrivit snygg om coupen :) Mvh Janne. |
|
|
Alla Z3 byggda i Califonien? Vilket år kom Roadstern och Coupé? Hur tror ni det är med andrahands värde och säljbarhet Roadster kontra Coupe? |
|
|
Janne T, Jag gillar utseendet på Coupén. Det ser mer ändamålsenligt ut än de flesta bilar som tillverkats. Jag kanske ska berätta att jag har en AMC Gremlin i garaget också. Det finns de som tycker att såna ser konstiga ut... Seve, Det är väl i South Carolina de byggs? Eftersom alla verkar eniga om att Coupén är en bättre bil så tror jag den är lättare att sälja, åtminstone till folk som gillar att köra bil. En cabbe med mycket motor blir jobbig att köra i längden (AC Cobra undantagen...) |
|
|
Jag tycker coupen ser riktigt grym ut medans z3an har ett lite för tamt/lamt utseende. |
|
|
Jag gillar coupén bättre än cabben. Antagligen för att smaken är som baken:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
O yes! Smaken är som sagt delad... Mvh Janne. |
|
|
Förlåt mitt misstag om Clifornien. Soth Carolina ska det ju vara. Tack för rättelsen. Jag låter nog skicket avgör om det blir Roadster eller Coupé. Får leta upp ett par ex av varje och se vilken som är bäst köp. Det med att Coupén skall vara sportigare gör mig nog inte så mycket när jag kommer från en 560SEC. Jag tror att även Roadstern kommer att kännas som en gokart för mig. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M |
|
Steffe |
Hej, jag har en coupe jag skall/måste sälja. Och då är väl råd i det här sammanhanget värdelösa då jag förmodligen anses som partisk. Till dig som skall köpa; det verkar på dig som om du redan bestämt dig. Men även om du inte köper min så välj coupen. Vridstyvheten påverkar körbarheten, och då är caben ett stort skämt. Jag har haft min coupe i ett år och det är den roligaste bmw jag ägt. Då har jag ändå provat på mycket...i mitt bmw-ägande genom åren. Förutom att den erbjuder körglädje så är den oxå snabb. Jag hade fel fjädrar bak men åkte ändå 1,04 på Kinnekulle. Men rätt fjädrar som jag erhöll sent i höstas så har bilen förbättrats med 6 sekunder på våran testslinga som tar 1,30. Det borde alltså ge 3 sekunder på Kinnekulle. Det är inte i närheten av vad M3:orna ligger på, oavsett modell. Utseendet är inget jag tänker kommentera, antingen älskar man den eller så är den ful-(snygg). Det är ju bara den, M3 CSL och Z8:an som är brutala idag. Själv älskar jag den med den måste ge plats åt annat projekt. / Stefan |
|
Hej Stefan. Kan få lite mer info om din bil. Vadå fel fjädrar föresten? Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M |
|
|
jag håller med! tycker Coupén är hur snygg som helst! var nära att köpa en Breyton trimmad och stajlad Z3 M Coupé i höstas men jag lät bli. /Ingo |
|
|
Coupén kanske inte är så tråkig ändå hittade lite goa bilder här. Gå in och kolla på foton Z3 M Coupé. Vore roligt att höra lite respons. Länk Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M |
|
Steffe |
Seve- jag hör av mig med info. Visst kan vi brutalisera en M-Coupe..! MH-GTR JS Racing o Bilförädling |
|
Hej, Det är väldigt stor skildnad på Coupe'n och Roadstern. Roadstern känns mjuk när man har kört coupe'n... Köp Coupe'n, helt klart! (Sen är den ju skit snygg också!) M-Z3 är bland de roligaste bilarna som finns för "vanligt folk" att köra! // Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.