|
|
|
|---|---|
stig A |
Kanske en man i kvalet kan få lite hjälp av en kunnig panel. Har 2 st bilar jag väljer mellan. En mycket välvårdad 525IA touring-96 med ca 21000 mil på mätaren. delskinn. Priset för den är ca 50000kr. Den har verkligen rätt dokumentation med alla servisar på BMW. Eller en 528IA touring-97 för med ca 15000 mil och priset ca 80-90 tusen kr. Skinnklädsel, i övrig standardutrustad. jobbar på dokumentationen och hoppas få fram vad jag vill. vad gör man? |
|
Jag skulle ha valt 528:an om den har bra historik o skick och miltalet verkar stämma.. E39:an är en bra bil,bättre än E34 på de flesta punkter, konstigt vore väl annars. Kvalitets mässigt så står en sen E34 väl så bra till iofs,men en bättre bil är helt klart E39,tystare,piggare,skönare osv. Finns mycket läsvärt om du läser lite om dessa bilar i "sök inlägg" här på forumet. Men det är ju "lite stålar" som också skiljer...Valet är naturligtvis också en "penningfråga". Nåja...Välj den som känns rätt för dig i just nu rådande situation :) Mvh Janne. |
|
|
Tja..Du ville väl ha en värdering också. Ungefärligt rätt ligger väl dessa...ev så tycker jag att E34:an ska vara lättare att pruta från nuvarande 50'(mht milen). Mvh Janne. |
|
stig A |
Tack för det! Har funderat mycket över viken av bilarna man får mest bil för pengarna. vet att man får betala runt 50 tusen för e34an, däremot är det ganska stora skillnader på vad folk begär för sina 528or. har varit lite svårare att greppa vad dom egenligen ska ligga i för prisklass. så det vartacksamt med en ungefärlig värdering. tack för det! mvh |
|
Hej Stig! Om du känner att du har råd så skulle jag om jag vore i ditt ställe satsa på e39. Rymligare än e34 och en modernare konstruktion. Sedan är det ju alltid rena djungeln när det gäller att få en bra prisbild pga utbudet. Men är e39:an bra dokumenterad och i bra skick våde i kaross och maskinellt så är väl inte 80-90tusen inte helt fel. Sedan vill man ju alltid pruta. Sedan är det ju som Janne skriver, det skall kännas rätt för just dig. Lycka till med ditt köp! mvh Larsa |
|
stig A |
Lutar nog åt en 528ia touring 97-98 efter goda råd. tackar för det. men vill hitta någon för 80-90 tusen så jag letar lugnt vidare. den jag hade på gaffeln såldes igår. men det går fler tåg. marknaden är nog god, skulle jag tro. |
stig A |
lönar det sig att åka till tyskland,förresten? |
|
Tja....Det där med att åka till Tyskland kan nog löna sig om man vill ha en E39 med en speciell utrustning eller så..Finns ju naturligtvis ett annat utbud där,dvs massor med E39 till salu. Men som alltid gäller det att hitta rätt bil och inget "rat" som tyvärr man alltid kan råka ut för om man inte "ser upp". Jag vet om en kille som åkte till Tyskland och köpte sig en 523i Touring-98 för 75' alldeles nyligt..Den var i kanonskick enligt mig. ca 14000mil på mätaren,manuell låda(minus enligt många,inte för mig dock),metallic,sommar och vinterhjul(lm),mm.mm,såg som ny ut... Man får väl ändå räkna med ca 10 000 ytterligare innan man är "hemma" s.a.s. med alla avgifter o dyl. Mvh Janne. |
|
stig A |
Att ha en 523 touring-98 i toppskick för runt 85 tusen hemma är väl en bra affär. och manuell låda på 523 är nog bättre än automat, tror jag. kollar igenom den tyska och svenska marknaden med ljus och lykta. ser ni något vettig så tar jag tacksamt emot förslag! mvh stig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.