|
|
|
|---|---|
|
Har nu gått på 2 blåsningar igenom powerbörsen, köpte först ett par E39 lysen med vita blinkers och en M5 vinge men när paketet kom var röret som skulle innehålla vingen tomt! Sen vart det baklysen med vita blinkers, allt kom och det såg helt okej ut tills jag skulle montera skiten och det visade sig att det var 2 vänsterlampor jag fått...trodde jag skulle få slag! Så är det nån som behöver ett baklyse modell vänster så har jag ett till salu, eller om nån råkar sitta på ett högerlyse och vill sälja så e jag intresserad! Har köpt prylar igenom Blocket i massor och aldrig fått fel, men nu har jag testat powerbörsen 2 gånger och det har felat 2 gånger! | |
| Det är ju knappast Powerbörsens fel.... | |
|
Är du säker på att det beror på att det var på Powerbörsen? Sambandet kanske är att det var på en torsdag du beställde varorna, eller att du att du ätit hamburgare samma dag? För att sammanfatta det så finns det rötägg överallt, vad har säljarna sagt om saken? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Höhö. Har en tjejkompis vars lillebror införskaffade sig en skoter från Blocket som skar två gånger. Efter det fick min tjejkompis inte köpa någon bil på Blocket. "Det är bara idioter som annonserar där!" =) (fast efter liiite övertalande från min sida så blev hon ägare till en 320i -97, från Blocket) |
|
|
Knappast börsens fel, jag har haft två annonser ute och fått sålt mina saker utan komplikationer. Skickade däck till sthlm häromdagen och låg ute med beloppet både för däcken och frakten. Inga konstigheter där heller, pengarna fanns på mitt konto så fort däcken var framme. Välj vem du gör affärer med i fortsättningen så blir det nog bättre ska du se. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Tror inte att jag anklagade Powerbörsen heller, skrev bara att det nog inte var något för mig med tanke på att det inte direkt blivit som jag tänkt mig! Och nog vet jag hur det fungerar med annonser och annonsörer, har ägt närmare 50 bilar dom senaste 8 åren plus en massa andra olika fordon varav säkerligen hälften är köpt på annons och då mestadels igenom Blocket! Vingen vart nog förövrigt stulen av nån ur Bussgods personal på väg till mig.....ville liksom bara dela med mig av mina sorger och besvär! Men jag lär nog prova att köpa igenom PB igen, men går det åt helvete tredje gången så ger jag upp! |
|
|
Diesel79 >>> Ja, blev din vinge stulen under transport kan du ju inte gärna lägga skulden på säljaren i Powerbörsen. Att det sedan har blivit bakslag två ggr i rad är ju bara beklagligt. Men du som gör/gjort omfattande affärer torde väl veta att det går inte alltid som man har tänkt sig. Däremot så är det märkligt att saker försvinner när det skickas med Bussgods. Jag köpte ett avgassystem (via Powerbörsen) från Mellerud i södra Sverige, som helt mystiskt bara försvann någonstans efter vägen... hallå - ett avgassystem bara försvinner inte... jävla snattande personal på Bussgods som inte kan skilja på mitt & ditt är min egen, men även Bussgods strikt inofficiella kommentar. Ja,ja efter 60 dagars karenstid så har jag nu fått ut ekonomisk ersättning av Bussgods försäkringsbolag, men det tog x-antal telefonsamtal och email, dock alltid trevligt bemötande från Bussgods personal på olika nivåer, men i alla fall, lycka till (du kommer att behöva det). |
|
|
Ja, det gäller nog inte bara Bussgods. Posten kan nog vara minst lika jävlig att få ut ersättning från. Jag köpte en gång en kamera från en kille som jag gjort affärer med tidigare. Han lämnade in paketet och skickade kollinummer till mej. Paketet kom inte längre än till sorteringsstället innan det försvann..Det tog också en jäkla tid att reda ut. Man brukar få kolla paketen innan man hämtar ut dom för att kolla att allt är OK. I alla fall här i Luleå Min bil Länk |
|
|
Tycker PowerBörsen fungerar utmärkt. Har både sålt och köpt prylar utan några som helst problem. Skulle nog säga att seriositeten på majoriteten av säljare/köpare här ligger högre än på Blocket. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Sixten |
Jag tycker att hela Autopower.se är kanon med en fin och famijär stämmning. Alla hjälper alla efter bästa förmåga. Jag har fått massor av hjälp både när jag haft bilproblem och när jag handlat saker. Hurra för AUTOPOWER.SE Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
| Är som sagt inte Powerbörsens fel. Jag har köpt och sålt både bilar och prylar till bilarna där många gånger och har aldrig haft något som helst strul. | |
| Jag håller med ovan. Har annonserat och handlat delar och bilar på börsen och det blir som sagt nån typ av polarkänsla när man handlar och säljer här. För att inte tala om forumet som e kanon. | |
macloreen |
Jag tycker att hela Autopower.se är kanon med en fin och famijär stämmning. Alla hjälper alla efter bästa förmåga. Jag har fått massor av hjälp både när jag haft bilproblem och när jag handlat saker. |
|
Visst fungerar Powerbörsen kanon.. Sen är det ju alltid så oavsett var man köper & säljer prylar att det alltid finns lite missnöje, det kommer man inte ifrån med begagande delar. Det som jag tycker är hyfsat kan vara nyskick för någon annan och tvärtom. Som säljare är det ibland svårt att ge en rättvis bild av skicket på något man säljer även om man försöker dokumentera med digitalkamera eller dylikt. Inte vill man att någon ska åka 10 mil och bli arg för att de tycker att man försöker pracka på dem skrot.. mvh Johan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.