AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
600

inköp av 330Cab

Jag har ett tag varit på jakt efter en 330cab, och nu hittat två som är ganska intressanta, och undrar vad ni tycker.

Vilken skulle ni välja? Båda två är tyska från början, båda har hardtop och mycket utrustning.

Det som skiljer är att den svenska har vinterdäck, M-paket, lilla navigatorn och alcantarainredning. Den har dock inte DSC vilket den som står i tyskland har. Priset skiljer ju också, den i sverige kostar 279kkr och den it tyskland ca 240kkr innan importkostnaderna.

Bil Nr1.
Länk

Bil Nr2
Länk

Hur mycket tror ni att det går att pruta på den svensksålda?

Och skulle ni köpa en bil som ni eventuellt skulle använda på vintern men endast ASC och inte DSC??
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Tjena!

Bil nr2 verkar inte finnas kvar längre.

Alcantara vet jag inte om det är så lysande i en cab. Skulle nog rekommendera skinn då det blir rätt dammigt emellanåt = lättare att få rent.

Carl
Hej hej, bil nummer två finns kvar, men jag lyckas inte med länkningen från mobile.de. Alcantaran går ju lätt att damsuga av ;)

Men hur är det med dsc vs asc?? Kan bilen bli orolig med endast asc på vintern kanske. Jag har ju endast kört framhjulsdrivna bilar tidigare.. Fas man kanske skulle skaffa en billig vinterbil istället för att slita mindre på en fin cabbe..
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Jag har DSC i min men tror nog att det går utmärkt med ASC. Det handlar ju om att ha lite "brains" när man kör... Har haft ett antal BMW både med och utan olika typer av antispinn mm. Aldrig varit besviken.

Så jag skulle inte se det som ett stort problem.

Carl
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
skall du köra på vintern skall du defenitivt välja en bil med DSC
mycket säkrare.
använd sök så förstår du hur den fungerar.
och vad gör du om du år en måsskit på alcantaren svårt att damsuga upp.

mvh
.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.