AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.518

vad har jag för färddator egentligen?

Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
ja jag hade isär färddatorn idag för att rensa den på lite damm och laga knappar samt pixlar.. (nu funkar den kanon) sedan så ville jag ställa om språket till engelska så jag kollade på gör det själv här på autopower kul tänkte jag, jag har ju inte verbr knappen och jag vet att jag inte har stora färddatorn (eller iaf visste) men jag tryckte in check och 1000 10 knappen och jag kom in på nåt helt annat, blev helt chockad när det inet stod ''test nr'' som det skulle gjort i beskrivningen utan det stod istället ''funktion'' så jag provade att trycka som det stod på mekartips. funkade dock inte, så jag tryckte ett istället för tio och så kunde jag ställa om den så nu har ajg på engelska.

Kanonkul men nu är ju frågan vad har jag för färddator egentligen? mvh..
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Har du lagat så alla pixlarna syns??
hur då!?
Det hade ju vart grymt om man kunde det!

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
tog isär allt blåste ur allt damm, torkade rent allt och tvättade kontakt mattan (den i gummi) med vatten och hade lite kontaktspray på hela paketet(sladdar, kretskort etc,) satte ihop allt noggrant och nu funkar den perfekt..

hoppas att du lyckas!!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
tacksam för mer ingående hur du tog isär allt?!

Mpower
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
Lossade färddatorn samt det lilla handskfacket under som sitter ihop med ciggarettändaren som går ut en bit mot växelspaken med en böjd plåtbricka bara att ta o bända lite försiktigt och rycka ut den, när jag fått ut den så sitter färddatorn i en kabel med en speciell låsning i kontakten ( tog mig en halvtimma att fatta hur den funkade) det är bara tt fälla ned den biten som sitter över i max nederläge och ta ur kontakten lite försiktigt.. resten av plasten runt färddatorn sitter ihop i två delar med ''clips'' och plast spännen eller vad man skall kalla det. Sedan så sitter resten av kretskort osv med samma princip.. när du fått isär detta så kan du göra som jag skrev förut och se till att den lilla gummibrickan till knapparna sitter rätt (det var det som var felet på min) och att den ger kontakt till kretskortet.. och nu när du ändå har isär allt så kan du ju passa på att byta glödlampa i cigaretttändar uttaget om den nu är trasig vill säga.. lyser mycket snyggare då ;) mvh.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
tack,ska testa i helgen då.

Mpower
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Tog oxå och skruvade isär min färddator och rengjorde displayen och kontakt ytorna,skruvade sedan ihop det noggrant och den ser ut som ny.
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
härligt grabbar :D vad använde NI er av för rengöringsmedel då?

mvh
Ro
19
Ronny82
328 Touring
Härligt att höra!!! Trodde det bara var till att byta, nu fick man ju lite hopp om att :) Gott mos!
Visa användare
89
BMdubbelW
328i Touring -96
Ac Schnitzer
Undrar som Leif_325 ! Vad använde ni för rengöringsmedel?

[BM]dubbel[W] [Pärlan] = Länk
gött mos :) ingen som har haft en trippmätare som säckat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.