|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Varför skulle man inte uppge reg.numret? Jag skulle aldrig besvära mej om att åka och titta på en bil hos någon som inte lämnade ut det. Kanske om det rör sej inom en 20 km radie, men inte annars. Freude am fahren |
|
|
men vad jag har läst så värkar det vara som att han bluffar med renoveringar å hela motorer. i mitt fall handlade det bara om en kolv så!! men jag är skeptisk till att han är seriös, han har ju somsagt talets gåva den herren!! //Thomas |
|
bustorp |
Jag skulle aldrig fråga efter regnumret ö h t. Jag vill se det jag är intresserad av att köpa innan jag börjar forska i bakgrund o annat. Har jag sett bilen så vet jag också regnumret. Intresse för köp uppkommer inte förrän jag sett skicket. Var den kommer ifrån är ganska ointressant................ Alla BMW som jag köper kommer från Tyskland. ;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
bustorp : Jag håller med dig om att det är ointressant varifrån bilen kommer, i stort sett iallafall... Har man däremot långt att åka för att titta på en bil så vill iallafall jag ha gjort lite efterforskningar på bilen före jag åker en massa dyra mil i onödan. Skulle för några månader sedan åka och kolla på en bil som det var ca 35 mil till enkel resa, men när jag fick regnummret på bilen FÖRE jag åkte så visade det sig att bilen var 2 år äldre än uppgivet. Det hade inte varit speciellt kul att komma på det när man tittar på bilen och därmed få åka ca 70 mil i onödan. Det blir både dyrt och tråkigt. |
|
|
Här kommer en sann berättelse om en affär med Ingemar. Min bror köpte en bakaxel (till 02) av Ingemar för 1-2 år sedan. Han ville köpa en lamelldiffad axel och frågade om denna hade lamelldiff, diffbroms, diffspärr. Han använde som synes de uttryck som brukar användas för att beskriva en lamelldiffad bakaxel, för att vara säker på ett den verkligen var lamelldiffad. Jaadå, sade Ingemar. När bakaxeln så kom så var den INTE lamelldiffad. Eftersom brorsan hade använt de begrepp som finns för att beskriva vad han ville köpa, blev lovad detta men fick något annat, kan man betrakta honom som lurad av Ingemar. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
ErikBerg: Nej då, han blev inte lurad, det är upp till köparen att kontrollera vad man köper innan man köper något oavsett vad säljaren utlovar, eller hur? ;) |
bustorp |
Erik, vad hände när brorsan kontaktade Ingemar och berättade detta? Fick han byta eller vad sa Ingemar? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
Paap Reeder |
... man blir bara så DJÄVLA trött ..... Att det skall behöva vara på detta viset. MVH /// Paap R |
bustorp |
? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Man ska i regel inte behöva kontrollera det som "säljaren särskilt utfäst". Detta kan bidra till att köparens undersökningsplikt i många fall ej går att åberopa som skäl för säljaren ska ha rätten på sin sida. Så om det är så att det kan anses särskilt utfäst i det här fallet så är det inte köparens fel. Undrar dock om det blev ngn förlikning? |
|
|
Han fick den fraktad till sig per Bussgods, ca 100 mil, och köpte den således osett. Han iddes inte bråka utan behöll bakaxeln. Sant, Hayabusa! Om man specar vad man vill ha så noggrannt som skedde och ändå får fel grejor, då kan man känna sig lurad. Säljaren (ingemar) hade klart och tydligt deklarerat vad han sålde, men ändå kom fel grejor. Det är lite lustigt hur sign "bustorp" gång på gång försvarar ingemar när nån har något negativt att berätta. Försvarar sign bustorp alla näringsidkare som drar på sig kritik, eller är det bara ingemar som hjärtat ömmar för? Undrar bara, vänligen. Visst, man ska inte sprida rykten och snacka skit, men när en enda näringsidkare (ingemar) gång på gång drar på sig så negativa omdömen, då börjar man dra slutsatsen att allt inte står tätt till. Jag tror knappast att just ingemar är utsatt för någon illvillig kampanj här på forumet, inte utan någon anledning i alla fall! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.