AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.523

Referenser ang Ingemar J motorreparationer Gottåsa, Växjö ?

Sida 3 av 4
bustorp
Intressant..........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Mycket enkelt, ett brott mot våra allmänna villkor.

I det här fallet rörde det sig om flera fall av bevisat felaktig varudeklaration, som köpare skickade in till oss.
bustorp
Fråga:
Hur bevisades det? Ömsesidig bevisframställan, genom hörsägen eller fakta?
Blev säljaren vidtalad innan avstängningen för att ev.kunna "rätta till" som brukar vara gängse norm på många handelsplatser.

Inte för att jag har med det att göra. Bara nyfiken.......

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det är som vanligt en blandning av båda delar, men tyngst vägde naturligtvis ett verkstadsintyg från en auktioriserad verkstad, som vi fick faxat till oss för några månader sedan.

Där framgick att den "nyrenoverade" M-60 motorn, aldrig varit öppnad.

Detta i kombination med tidigare erfarenheter av Ingemar... tja, man får inte hur många chanser som helst, inte ens hos oss.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Även om vi inte fått höra handlarens syn på saken, så verkar erfarenheterna på forumet överväga åt det negativa hållet. Själv skulle jag avhålla mig från att handla där pga att jag inte "kan" Bmw så bra att jag är säker på att göra en schysst deal (förutsatt att det gäller motordetaljer).
bustorp
quixotic2:
Låter vettigt......alla ska få chans men det finns en gräns.

Paap Reeder
... om man vill få ut så mycket vatten som möjligt ur kranen kan man låta det rinna litet och stadigt under lång tid eller ösa på max under kort tid.

När får man ut mesta vattnet? .... vad gör det då att fina gå-bort-sviden blir dyngblöt om det stänker litet .... den torkar och bara yttersta livsexperter ser att den varit blöt .... men det stora flertalet anar inget .. om vdb känner sig jäkligt nöjd.
Det finns många som sprutar på med kranarna .....

MVH /// Paap R
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Paap:

Det där var bra skrivet!

/Fredrik
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Reeder: Kanske inte förstår riktigt vad du menar? Det är ju inte Sheraton han driver, så jag tror inte det lönar sig att använda den strategin. Håller dock med att flera verkar köra på i den stilen.

MVH

Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Så att köpa en uppsättning kamaxlar av den här mannen är alltså att gräva sin egen grav eller?

JohnC
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
John:
Du får dra dina egna slutsatser, men varför ens fundera på att handla av en person som omges av så många frågetecken?!

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Försök att hitta reservdelar till en M42 motor så förstår du. Men med hänsyn taget till vad du har för bil så vet du nog själv hur det är med tillgången på reservdelar.

Min tanke var att just kamaxlar känns lite som att det är svårt att bluffa med men iofs bör man nog inte ha ngt med en sådan person att göra av moraliska skäl.

Får leta vidare...........

JohnC
Pr
35
Propell
518i -90 E-34
Jag har fått min 3.0 si motor renoverat hos Ingemar...den kör prickfritt ännu 11 år sedan den blev renoverat....så Jag kan ju inte klaga ...som en mängd andra tar sig tid att skriva mängder om....nu ska jag ringa han om att byta lås på bilen ..den blev stulen ock klåparna drog ju sönder en del lås..
Ha det !
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Jag har köpt en Bmw 525 93:a motor av Ingemar!
Man är ju lite skepptisk när man köper en motor på en lastpall..Han lovade mig att motorna var kontrollerad och isatt en ny vattenpump.m.m.
Monterade motorn,fungerade Klockrent..Och nu 3-4 år senare går den fotfarande som en klocka..Så långt ifrån alla har haft oflyt med Ingemar!

/Johnny
Pr
35
Propell
518i -90 E-34
Där satt spiken ! Den ena personen blir påverkad av vad de andra säjer
och ..vips så har vi en Jätteskumm person så är såååå elak och lurar alla
så fort han kan....Ta och skärp ER !! detta är INTE nån Veckojournaltidning
eller så så tackar för att ni slutar prata skit bakom ryggen på folk.
Visa användare
279
nyman88
1600-2 -68
1600-2 -70
2002 -70
2002 -72
2002 -73
1602 -75
2002Tii-72
2002Tii -73
2002Tii -74
320 -77
733ia -82
3,0s -77
3,0sa -75
jag har handlat med "ingemar" det gick i alla fall bra för min del!!

//Thomas
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Intressant att det kommer motsatt info om den legendariska Ingemar ;O)

Har han kanske fått nys om den här tråden?

JohnC
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Kanske är inte Ingemar vad han var, alltså han kanske var en "skojare" som inte sålde rent mjöl i påsen men nu har han skärpt sig? De som åkt på problem, undrar om detta hände för någorlunda längesedan, eller om någon nyligen har råkat ut för tråkigheter?
Det var åtminstone inte många månader sedan han ljög och hävdade att han hade en svensksåld M5 Touring till salu, men vägrade uppge registreringsnummer och annan information.

Mvh,
Kalle
bustorp
Kalle:
Det hade jag också gjort tills jag vet att köparen är seriös.
Regnumret är väl inte intressant innan man tittat på bilen. Om man sett den och sedan vill gå vidare så kan ju regnumret vara till stor nytta.
Visst, man kan kolla om det stämmer att den är svensksåld, men det är ju inte förrän man tittar på bilen som man vet om man har någon nytta av uppgifterna.

Är man seriös köpare så förstår man nog varför säljaren inte vill lämna ut sådana uppgifter. Jag hade nog inte heller gjort det.

Vi blir nog inte överrens om detta heller, Kalle.........

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.