AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.525

Referenser ang Ingemar J motorreparationer Gottåsa, Växjö ?

Sida 2 av 4
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Det är svårt o verifiera och veta om all info på forum är relevant.
Alla skriver utifrån egna erfarenheter o vad man definierar som fakta är nog olika från person till person. Ska man hårddra det så blir det som jag skrev i förra inlägget.
bustorp
Hyabusa:
Jag litar i a f mer på förstahandsinfo direkt från källa än hörsägen, men det är ju upp till var o en...........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Hörsägen eller inte, det lönar sig oftast att lyssna på människor. Gubbens dåliga rykte har ju en grund i något annat än en enda missnöjd kund, annars vet jag många företag som haft sämre rykte än de har idag.

MVH,
E38B12
bustorp
Kan så vara......
Det är alltid vanskligt att handla beg. oavsett vem man handlar av.

Mig har han i a f inte lurat än så jag fortsätter att handla om jag behöver nåt.
Blir jag blåst så får jag skylla mig själv lite som inte hade mer koll.
Jag kommer i a f inte spy galla här, så lågt tänker jag inte sjunka.

li
1.959
liste
535i -89
Jag har mycket svårt att föreställa mig att folk är antingen så pass nobla eller blåögda att de kan skita fullkomligt i vad andra säger och fortsätta göra affärer med hänvisning till "han har iaf inte lurat MIG".

Det är lite som att aldrig använda bilbälte och motivera det med "att köra utan bälte har iaf aldrig skadat MIG"...
bustorp
liste:
Hellre det än att gå på allt som alla säger o skriver och inte våga lita på sig själv, ta egna beslut och stå för dom.

I o f s har jag bältet på.........hmm.....:)

li
1.959
liste
535i -89
Jag är helt med på att man ska fatta sina egna beslut på sina egna grunder och värderingar, men ditt fullkomliga och ständiga försvar av Ingemar ter sig något märkligt i mina ögon.

Om jag ätit på en restaurang utan att bli magsjuk men ett stort antal andra personer säger sig ha blivit det vid olika tillfällen under en längre period, så betyder det inte att maten är felfri på restaurangen. Ibland är man undantaget som bekräftar regeln, helt enkelt.

För min del får du gärna handla av Ingemar hur mycket du vill, men jag tycker du kan sluta predika om att man inte ska dömma honom utan att själv ha handlat av honom.
Som jude på 40 talet t.e.x boemde i USA. Hörde dom säkert en massa hemska historier om Hitler via andrahandsinfo. Tycker du att dom skulle ha åkt dit för att ta reda på sanningen istället för att lyssna på en massa skitsnack.

En djävligt dålig jmf men principen är den samma varför riskera att bli blåst om man kan göra affär med nån annan istället. För enligt länken verkar det andå finnas många missnöjda kunder.

mh
bustorp
liste:
Som jag tidigare skrivit (om du kanske missat):
"Det handlade inte om mina erfarenheter i det här fallet. Det kan läsas i andra trådar för dom som söker ren fakta.
Det handlade om det sättet att sprida information om vem det vara må genom att sprida rykten o andrahandsinformation här på forumet. Ingen vet vad som är sant eller lögn när det kommer ur andre eller tredje mans mun, så är det."

Jag står för det. Om du vill misstolka det så är det upp till dig.

Vad gäller det sista du skrev så är det inget jag minns att jag nämnt så.
Jag låter var o en ta sina beslut själva o dömer ALDRIG någon ohörd. Det kanske är ovanligt men så är det i min värld.

mattias h:
Jag håller med dig. Det var en dålig jämförelse......

liste,

bra sagt.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Sättet att sprida info på...... Ja det är på det sättet att missnöjda kunder vare sig man vill eller inte, orättvist eller inte, bidrar till ett negativt rykte - precis som ringarna på vattnet. De flesta vet att detta kostar pengar i förlorade intäkter. Visst det är möjligt att missnöjdhet till viss del beror på kundens okunskap, som bustorp helt o hållet tycker. Men det är inget försvar för handlaren, såvida han inte vill bita sig i svansen!
bustorp
Hyabusa:
Missförstå mig rätt nu.
Det gäller inte dom missnöjda kunderna. Dom har all rätt att skriva om det dom upplevt, positivt eller negativt.
Det gäller dom som INTE har varit kunder utan som sprider rykten vidare som dom inte har något belägg för mer än att dom "har hört" det någonstans. Det är dom som jag tycker är ute o cyklar.
Dom tillför inget annat än att göra forumet mindre trovärdigt då deras info inte kan tas på allvar av dom som söker saklig information här.
Detta oavsett vem som baktalas.

Vad/hur handlaren gör är självklart helt upp till honom.

Hy
98
Hyabusa
318i-87
Man kan fråga sig VARFÖR ett rykte uppstått, om det ligger ngt bakom eller helt enkelt är skitsnack.Rykten som uppstår får sannolikt konsekvenser först om det rör sig om flera missnöjda kunder som sprider detta vidare. Om så är fallet har handlaren inte brytt sig om att kompensera kunderna så att de är nöjda och därmed så torde det ju finnas grund för ryktet. Rykten skulle väl också kunna tänkas uppstå genom kvalificerat baktaleri, men jag antar att detta är mer ovanligt.

Hur som helst är det naturligtvis bra ju mer trovärdig en källa är, då det är lättare att lita på infon.
Bustorp:...håller med i sak, tror dock inte att rykten alltid är ogrundade.
bustorp
Hyabusa:
Alla rykten är självklart inte ogrundade. Det finns nog fog för en del.
Men "rykten tenderar att uppkomma spontant när behovet av information överskrider mängden kunskap" som det så fint heter.

bustorp,

Frågan som egentligen är av intresse är om du själv velat lämna en motor för renovering hos Ingemar J?

Självklart finns det undantag, men evolutionen har lärt oss att det oftast lönar det sig att lyssna på massan.

MVH,
E38B12
bustorp
E38B12:
Den frågan är egentligen inte relevant alls då det inte är det som mina inlägg handlar om. Jag kan dock svara helt ärligt på den.
Nej.
Jag tillhör den tjuriga "kan-själv"-typen. Jag köper aldrig färdigt. Det jag kan göra, gör jag och det jag inte kan försöker jag lära mig under tiden jag skruvar med det.
Eller frågar jag, t.ex. här, och hoppas på kloka svar.

Om det däremot skulle behövas, ex.vis en automatlåda (det skulle jag nog inte ge mig på utan mentor) så har jag ett kontaktnät på närmre håll som jag har personlig erfarenhet av och som jag självklart anlitar i första hand.
Däremot skulle jag, som jag gjort tidigare, köpa delar och plocka ihop själv eller köpa dålig motor och renovera själv oavsett vem personen är eller vilket rykte han än må ha I DENNA BRANSCH. Övriga rykten skiter jag i stort sett helt i.
Svaret får du tolka som du vill men så är det i min värld.

VET vi ärligt talat vilka som representerar massan i det här fallet?
Eller TROR vi att vi vet?
Är det dom som visat sitt missnöje här eller dom som inte sagt något alls? Svaret överlåter jag till dig......

undrar om Wikström BMW visste vad han drog igång med sin fråga
Jag får tacka för alla svar och tips + en hel del diskussioner!?
Men nu är mitt problem löst!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det var locket till kylarvattnet som var kass, så enkelt det var!
Så någon Gottåsa blir det ej!!!!!!!!!

Magnus
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag jobbar på en av Sveriges större annonssajter för begagnade bilar och bildelar. Ingemar ligger i vår spärrlista över användare som inte får annonsera hos oss. Där hamnar man inte utan att det finns mycket goda grund för saken.

Man besparar sig själv mycket potentiellt trubbel om man handlar av någon annan.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Får man fråga - rent generellt - vad som krävs för att hamna på en spärrlista?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.