|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Funderar på att reparera min 523I-motor (överhettad) hos Ingemar Johansson I Gottåsa utanför Växjö. Han verkar kunna mycket när det gäller BMW motorreparationer, men jag skulle gärna vilja ha lite referenser från er som har erfarenhet från honom. Magnus | |
bustorp |
Länk "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Länk Micke K. Länk |
|
|
Jag har aldrig renoverat någon motor. Jag skulle emellertid hellre reparera min motor själv än att handla med "Ingemar". Har aldrig hört någon som har något positivt att säga om honom, däremot 50- talet personer som oberoende av varandra har haft negativa saker att säga. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
bustorp |
Kalle: Har dom själva drabbats eller är det andrahandsinfo som brukligt är när det gäller skitsnack......? "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp Word! |
|
bustorp |
camata: Du får ursäkta men det där fattade inte jag............. Kan någon förklara? "Ödmjukhet inför kunskapen" |
| "Word!" betyder ungefär "Amen!". kort och gått, att man håller med om det som sagts. | |
| ...och jag behöver en kurs i stavning. När kommer en funktion så att man kan redigera gamla inlägg? | |
bustorp |
W2k: Jag bugar för upplysningen. Är inte så bevandrad i språkets nymodigheter. Grejen är den att jag hatar skitsnack o ryktesspridning, det är bara för lågt när man svamlar utan att ha belägg för det man säger. Att folk sysslar med sånt övergår mitt förstånd. Ens egen trovärdighet sjunker i andras ögon, inser man inte det? Fakta är det enda som gäller i min värld. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp: Många av inläggen i Länk tycks ju i alla fall vara folks egna upplevelser, inte återberättade. Rena fakta lär du aldrig finna då det alltid är subjektivt om man anser sig ha blivit behandlad bra eller dåligt av ett företag eller en person. Däremot säger det ju något att så många har dåliga erfarenheter av denne Ingemar. Ingen rök utan eld, även om det säkert rör sig om överdrifter eller missförstånd i vissa fall. |
|
bustorp |
W2k: Det jag i det här fallet kallar fakta är personliga erfarenheter, positiva eller negativa, och inte återberättade och påspädda historier som inte kan vidimeras och som inte har någon säkerställd substans. Mycket av folks dåliga erfarenheter beror på egen okunnighet som man inte vill erkänna utan gärna skyller ifrån sig och det är lågt. Vad varken du eller jag vet är hur många som har positiva erfarenheter då dessa inte "gnäller av sig" här. Dom syns o hörs ofta inte alls. Förmodligen är dom fler än de negativa annars ser jag det svårt att kunna göra sig ett levebröd på en kundkrets som alltid känner sig lurade och snackar skit om en. Dåligt rykte skulle s a s dränera kundunderlaget ganska snabbt. Det enda jag är ute efter är att få fram REN förstahandsinformation, positiv eller negativ, det är den enda informationen som räknas anser jag. Det är utifrån sådan som man kan göra sig en egen bild och avgöra om man själv ska göra affärer eller vad det nu handlar om. Svammel har ingen nytta av. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Har läst länken och har aldrig hört talas om gubben ifråga. Men seriösa företg brukar inte speciellt ofta erbjuda horor till sina kunder. mh |
|
|
bustorp, De flesta jag talat med har själva försökt handla med Ingemar. Produkterna de fått har varit skrot, eller åtminstone långt sämre än beskrivna. Jag har personligen varit i kontakt med Ingemar gällande en M5 Touring han hade till salu. Han ljög och hävdade att bilen var svensksåld. När jag konfronterade honom med detta och i all vänlighet bad om att få bilens regnummer svarade han med diverse personangrepp och hot. Något regnummer fick jag emellertid aldrig. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
bustorp är för övrigt den ende jag vet som har positiva erfarenheter av "Ingemar". Jag skriver bara var jag vet, sedan är det upp till var och en att bedöma om mina åsikter/erfarenheter är värda något. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
bustorp |
Kalle Hansen: Tyvärr läste du inte mitt inlägg ordentligt. Det handlade inte om mina erfarenhter i det här fallet. Det kan läsas i andra trådar för dom som söker ren fakta. Det handlade om det sättet att sprida information om vem det vara må genom att sprida rykten o andrahandsinformation här på forumet. Ingen vet vad som är sant eller lögn när det kommer ur andre eller tredje mans mun, så är det. Jag är inte intresserad att försvara vare sig Ingemar eller någon annan utan vill endast ha fram äkta information som man kan ta till sig och lita på och det verkar vara svårt här ibland där det slängs käft utan att någon vet sanningshalten bakom. Sådan info har ingen nytta av samtidigt som det gör forumet mindre trovärdigt för dom seriösa faktasökarna. I a f upplever jag det så. Det är lätt för alla att utan ansvar kasta skit på både den ene o den andre i ett forum när man inte står öga mot öga med någon. Men det är lågt att inte ha fakta som grund. Så lågt vill inte jag att detta forum skall sjunka. Den som startade denna tråd sökte just fakta: "jag skulle gärna vilja ha lite referenser från er som har erfarenhet från honom" skrev han, och det tycker jag att han ska få. Inget annat. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Bustorp: Vad menar du med det här? "Mycket av folks dåliga erfarenheter beror på egen okunnighet som man inte vill erkänna utan gärna skyller ifrån sig och det är lågt." Kan du verifiera ovanstående? Har du gjort en undersökning på området och kommit fram till att när folk klagar så beror det på deras egen okunnighet i de flesta fall och inte på ngt annat. Är detta fakta???? Är det statistiskt säkerställt? |
|
|
Bustorp: Jag tycker det verkar vara många som har dåliga erfarenheter om honom. Därför undrar jag varför du bara påstår att dom bara pratar skit. Killen frågade om råd och har fått det eller får man bara lämna det om man har bra saker att säga. mh |
|
bustorp |
Hyabusa: Jag menar precis det jag säger. Allt jag skriver bygger på min egen blygsamma erfarenhet (snart 30 år med rep. och rekond som bisyssla) och ingen annans. Det gör ju naturligtvis inte mina uppgifter till ren fakta/statistik utan till en egen åsikt. Jag ber om ursäkt för min dåligt underbyggda studie och lovar att bättra mig. I min enfald trodde jag inte att jag skulle behöva bedriva vetenskapliga studier för att få ha en egen åsikt, det är ett område som jag absolut inte bemästrar. Jag hoppas också att ditt inlägg läses av många så att flera kommer med statistiskt baserade inlägg i fortsättningen så vi får lite ordning.....? Eller gäller det bara mig? :) mattias h: Det är inte så många som har skrivit om sina egna erfarenheter, utan mer om andras om du läser alla inlägg i ämnet. Jag står för vad jag tidigare skrivit: Andrahandskonstruktioner och "mun-till-mun-metoden" ger jag inte ett p-ss för. Inte heller de som har skrivit om importerade flickor, skatteaffärer, kronofogde m.m. Det är helt ovidkommande och har inte med detta att göra. Det vill jag benämna skitsnack. Jag är i a f inte intresserad av någons privatliv eller affärer när jag behöver beg.delar eller någons reparationskunskaper. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
bustorp: Så du gynnar gärna en som tar in horor och utnyttjar dom för tydligen är det någon som har blivit erbjuden detta. Sen om man kollar länken är det definitivt mer många som personligen är missnöjd än nöjd. mh |
|
bustorp |
mattias h: VET du att det du skriver förekommer eller har du läst vad andra skrivit och TROTT på det? Detta är ett typiskt exempel på fakta vs. skitsnack. Som inte hör hemma här enligt min mening. Det har ingenting med BMW att göra. Eller hur? "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.