AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.870

Hur många liter servo olja?

Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Hej undrar hur många lite servo olja det är i en bmw 535i 97:a

Mvh Daniel

No Turbo shit - Just real power
Champ
Se intr. bok eller gå int ill närmaste BMW handlare...:)

Champ dieselpower
bmw jesus
eller så skruvar du upp locket. på locket sitter en sticka med 3steg på där ser du hur mycke du ska ha i. om systemet är tomt fyller du på startar bilen vrider ratten fram å tillbak et par gånger. (kan låta illa men ingen fara) sen kollar du bara på stickan hur mycke till du ska ha i. jätte enkelt
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
ingen som har nån aning om hur många liter servoolja det är i en e39 535-97

det är nämligen så att min servo hugger så jag tänkte testa RVS renoverings sats för styrservo Länk

man beställler efter hur många liter man har i systemet

Någon som har testat eller?

No Turbo shit - Just real power
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hur tömmer man systemet enklast?
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Jag ska testa RVS renoveringssats för styrservo. Är det någonprodukt som kan göra någonting åt det glapp som finns i styrningen så är det RVS.

I och med att styrservon läcker sedan länge, trots test med Slick50 för styrservo, så ska jag skölja hela systemet och byta oljan till Omega 611(utmärkt till lågtemp. hydraulik) + Omega 617 (Packningsskydd) så att läckaget uteblir. Omega 611 är dessutom en något mer trögflytande kompressor/hydraulolja av paraffin, som gör att den inte tränger ut ur packningar så lätt om inte "617" fixar packningstätheten till 100. Läckaget började efter att jag hade blandat i HTF olja i servo/hydrauliken, där det tidigare fanns CHF olja. Ska samtigt i vevan byta gasklockorna till bakfjädringen där gasen har läckt ut troligtvis pga packningsskador, och därmed stenhård bakvagn. Har köpt 2 liter Omega 611, jag tror inte att hydrauliksystemet rymmer mer, eller gör den?
När systemet ser ut att vara läckagefritt ska jag tillsätta RVS så att den bygger upp slitna mekanikdelar i styrningen.
Jag tror att detta blir kanon.
Har nyligen bytt motoroljan till Omega 631 och tillsatt första satsen RVS G4.
Tillsatte även 2 satser RVS till automatlådan. Där har jag sedan en tid haft Omega 699. Bakväxeln ska få i sig RVS G2, där har jag Omega-690 olja.
Allt detta investerande i dyra produkter för att optimera motor och drivlina till max, det ska hålla länge, ha liten mekanikfriktion för bra kraftöverföring och minskad bränsleförbrukning.
Har föresten 2 överblivna satser av RVS G4 till salu på Powerbörsen. Fick 2 satser för mycket i beställningen av någon anledning :)

Min bil: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan någon bekräfta siffran 2 liter för hela systemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.