|
|
|
|---|---|
|
Jag hjälper en god vän till mig leta bil, nu har hon fastnat för e36 coupé och jag behöver lite input på vad som ska kollas. Servicebok samt historik är självklart, men vilka typfel finns på dessa bilarna (325-328 94-96)? Har sökt men hittar märkligt nog inget direkt. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk | |
|
finns ju lite kända saker på e36an rost i baklucka, skärmar? kolla att rutan går upp/ner när man öppnar o stänger dörren.. sen olika leder o så.. men d e ju slitage så.. men ändå... lycka till |
|
|
finns säkert mer att kolla.. men fick lite blackout o kom inte på mer :/ |
|
Gud.mp3 |
sen brukar väll kylaren ha tendensen att läcka lite... rätta mig om ja har fel |
|
Kolla så att motorn inte går varm. Kör ett antal mil med bilen. Kolla motoroljan, så den ser fräsch ut och inte luktar bränd. Kolla hur tomgången går? Elektroniken på bilen? Rost i baklucka är vanligt, samt framskärmarna. Lyft upp bilen, kika under. Spindellederna bör vara bytta ett antal gånger på den. Kör och känn efter så bakvagnen inte glappar eller så, att v-lådan känns tight och fin. Tvärbromsa och se om den drar åt nått håll. Kör på några smågupp, eller kör försiktigt upp på en trottoar kant, klonkar det och har sig är det nog bakvagnsbussningarna, någon av dem. För övrigt kan du ju kolla vad som har gjorts på bilen, besiktningsprotokolll och kolla genom lite dokumentation. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.