|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hur går man tillväga på smidigaste sätt för att läsa av felminnet på bilen? Ringer man och bokar verkstadstid, eller svänger man bara förbi BMW och hoppas på att verkmästaren är en hyglig prick? Vad kostar detta? | |
|
hej igen. Ingen som har en aning? BMW segeltorp ville boka tid om två veckor för en sådan historia.. Finns det ingenstans man kan göra detta? |
|
|
Löste mitt problem genom att beställa en kodavläsare från Peake i USA. Blev lika dyrt som ca 2 avläsningar på en auktoriserad verkstad. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hos Per Larsson Bil o motorteknik i Hudding har också DIS går förmodligen smidigare där. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack hasso. Har bokat tid hos den kultförklarade Perre i Huddinge :-) |
|
|
Feldiagnos trasig vevaxelgivare. Felsök + byte + uppdatering motorprogramvara = 3400:- Känns lite som en sak som ej "bör" gå sönder, ingen slitdetalj enligt mig. Lite BMW-relaterat kanske..? hmm.. |
|
|
pistolas, sök på vevaxelgivare så ser du hur många träffar du får, jag byrtte min för 2 veckor sedan. Felsök: gratis, ny givare: 500:-, bytte själv. |
|
|
Lurad av Perre Larsson alltså? hmm.. :( |
|
|
Nåväl, priserna går ju upp, så det är väl i sin ordning. Jag har ju ingen som kan erbjuda mig gratis felsökning. En annan fråga. Är man tvungen att uppdatera motorprogramvaran vid byte av vevaxelgivaren? |
|
|
Man betalar ju för den kunskap man inte har. Så är det för mig i alla fall. Vevaxelgivare 745, felsökning, reparation och provkörning 1650, programvara 1000. Ny programvara har jag stoppat i de bilar jag haft och de har gått bättre eller dragit mindre soppa men det beror ju på hur mycket man bryr sig om bilen. Asken |
|
|
Bilen blev avsevärt trevligare av nya programvaran. Ska mäta mellan tankningarna om den blev lite snålare åxå :-) *Nöjd* |
|
| Den nya programvaran som ni talar om,går den att få tag på själv och är det någon som vet mer specifikt vad den gör. | |
|
Pistolas: Självklart måste man betala för verkstadens kunskap, jag hade turen att få min diagnos gratis och verkmästaren sa att dom hade fullbokat, men att jag lätt byter givaren själv. Synd bara att det inte finns fler som perre på lite fler ställen i sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.