|
|
|
|---|---|
kennie_535 |
hej jag har en 535 89 med M30 3.5 när den går på tomgång så dödar den sig sijälv och snabbt ökar igen precis som om tomgångs motorn stänger och sen snabbt öppnar igen. så då när motorn va på så drog ja ur kontakten till tomgångs motorn och vips så sluta den att bolla med vartalet så då trode ja givet vis att det var en ny tomgångsmotor som behövdes. detta problem hade jag förut och då köpte jag en begangnad tomgångsmotor och bilen gick bra ca 200 mil sen började det igen så nu köpte jag en ny tomgångsmotor på bmw för 1725:- och yes de funka i 5mil sen börja den igen så nu vet ja itne vad problemet är har sportluft filter fresten men resten originalt |
| jag har haft samma problem å för mig var det lambda sonden som orsakade problemet.. det var på min e36:a | |
kennie_535 |
okey men min lamda är inte dålig besiktade för två veckor sen och värdena var bra trots att den bolla med varvet |
| min gick oxå igenom besiktningen, be iaf verkstan kolla lambdan med orshiloskop så ser de hur kruvorna är, om de är som dem ska eller ej.. så fick de göra på min för att hitta felet... lambdan gav någelunda bra värden på tomgången så den skulle gå igenom... | |
kennie_535 |
okey så de va din lamda som var trasig wdac |
|
En polare till mig har också problem med tomgången, men han har provat byta lambda, problemet kvarstår, den går bra uppe i varv men inte på tomgång. MvH Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.