|
|
|
|---|---|
535IA |
mätarställningen på min 535ia-89 har stannat på 28000 mil.vet inte vad jag ska göra? vad säger dom på bilprovningen den stod samma på senaste besikktningen snart dax igen? |
|
Bilprovningen säger ingenting.... //Cosmos E28 Registret # 160 o/_______\o (Oo=00=oO) []=****=[] |
|
|
Det é väl inget att gnälla om..? När du ska sälja bilen nångång i framtiden så kommer den juue att ha gått 28.000 "ÄRLIGA" mil.. ;) Och då får du juue bättre pengar för den! Olio |
|
|
Min har stannat på 29960 och på 2 år har de inte sagt någonting. Det lustiga var att när jag köpte bilen så hade den gått 29900 mil och BMW killen sade att den stannar när som helst och det stämde ju. Vanligt "fel" på tidiga BMW:s. De gick inte längre än så. En del säger att det ska gå att fixa men inte hur.... skulle vara tacksam för tips.... Skulle vara roligt att se hur långt en BMW kan rulla med samma motor! PH |
|
|
Min 518 har gått 37000 mil nu, och är fortfarande frisk i motorn, det enda som är utbytt är ventyllyftarna. CHS |
|
| ska finnas nåt inlägg här på forumet om att mätaren stannar vid ca 30000.....min fortsatte iaf..... | |
henkeboy |
min har fortsatt...visar nu 31050 |
535IA |
en bugar o tackar för informationen.bara att hoppas på att den går igenom besiktningen.. |
|
Problemet med 299960 är ett väkänt faktum på tidiga bmw med digital kmräknare. Problemet är en kodnyckel som inte klarar längre än så. Det löses genom att man lämnar bilen till BMW som för cirkus 1800 spänn byter kodnyckeln. Mätarställningen börjar då om från 0 igen. /K |
|
| Perfekt...fabriksny BMW för 1800 ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.