|
|
|
|---|---|
|
Var där nere och jobba och tänkte köra bil hem. Var ute efter en sådan innan jag åkte ner med så tänkte så slår vi till fick hjälp där nere av folk jag jobba med att hitta den rätta bilen o med papper. Men nu väll hemma i sverige hur ska jag gå till väga med reg.bes. Vad skilljer en sådan från en vanlig bes rent tekniskt man gör på en redan svensk bil som ska in för års kontroll. Alltså vad finns det för mig att kolla innan jag kör till SBP. Vad ska jag ha med mig dit?? //Ville | |
|
Läs importguiden så får du riktig information. Ring Bilprovningen så svarar de på när du kan få tid och vad du behöver ha med dig (i princip handlar det om bilens franska originalregistreringshandlingar och själva bilen). De gör en reg-besiktning, kontrollbesiktning, vägning och ursprungskontroll (för att se att bilen ej är stulen). |
|
|
power_1333: Har bilen "exportpapper" eller andra reg-papper från franska motsvarigheten till SBP? Mvh |
|
|
Tackar för svaren ska ringa på måndag för en tid. Men jag tänkte på om det finns något rent teknist som man bör fixa till tex. om man inte hade haft sidobilikers osv. som skiljer en fransk bil från en svensk. //Ville |
|
|
Tror att E39 är helbilsgodkänd, vilket betyder att skärmblinkers ska finnas, annars får du montera dit det. Länk Mvh |
|
| Länk | |
|
Jepp...sitter där redan men bara tog det som ett exempel alltså om det finns likande tekniska saker att kolla efter. //Ville |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.