AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
813

Köpa BMW 540

Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Jag ska köpa en BMW 540 touring, och vill ha lite tips om vad jag ska kolla och tänka på. Vad kostar den att äga? service? mm Vilket pris är rimligt för en -98 - -00?

Jättetacksam för svar.

//David
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Den kostar ingenting! KÖP!!!

Ring till en BMW - verkstad o fråga. De lär ju kunna svara. Om du ska serva på en kallepåhörnet - verkstad kan du dra av 20 - 30% på priserna.

Men om du är tveksam och har dåligt om pengar till underhåll ska du inte provköra.... Kör du den så köper du den... ;-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En bra början är ju att läsa Länk

En 540 är idag inte så dyr i inköp men det gäller att kolla upp den eventuella bilen ordentligt då många som finns till försäljning inte motsvarar det som anges i annonserna. Prismässigt så börjar dom väl på ca. 100' (finns väl t o m någon ännu billigare) och en 00:a med låga mil kan ju säkert gå på uppåt 250' hos handlare (vilket är för mycket enligt min mening). Försök hitta en som gärna inte är nyimporterad, mkt utrustning och väldokumenterad.

Det kostar en slant att köra 540 och då är det främst bensin och försäkring som skiljer om man jämför med t ex 523/528. Service och vissa reservdelar är också dyrare men inte så farligt.

Som Shifty så ska du nog inte provköra om du anser att du inte har råd att hålla bilen för det är lätt att fastna för V8:an.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.