AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
716

Höger framhjul bakåtflyttat? E30.

Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Hej.

Bytte till nya däck på framfälgarna idag och gick samtidigt ner i profil till 205/40-17 istället för 215/45-17 som tidigare.

Hur som helst, när jag av en slump slängde en blick mot högerhjulet ser jag till min förvåning att det är aningen bakåtflyttat jämförelsevis mot vänsterhjulet. Man behöver inte syna skärmen/hjulet för att se det utan det är märkbart helt klart!

Vad kan detta bero på? Bilen känns inte speciellt vinglig (om man inte brassar på i 200km/h) och jag är övertygad om att bilen inte är krockad, har lejt en som hissat upp bilen och kollat noga och fastställt att den ej är smashad.

Det ser väldigt skumt ut må jag säga då vänstersidan ser helt normal ut. Ritade en liten bild så ni förstår på ett ungefär..
Länk

Vore supertacksamt med förslag vad som gör detta och hur man fixar det?

//Mattias
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Kolla bussningen i länkarmen, är den dålig kan hjulet röra sig i längsled!

///Magnus
ho
86
hovang
318is -90
Om hjulet får sej en smäll, tex om man sladdar i en trottoarkant, så kan nog bärarmen eller infästningarna flytta sej utan att det ser "krockat" ut. Mät upp infästningspunkterna för bärarmarna och bakvagnsbalken. Nånstans är det ju snett.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
hade samma grej på min 320.

Det som ja då hade gjort va att ja just hade sladdat in i en trottoarkant, o slått i fälgen, sen hade kraften fortplantat sig in igenom fälgen och kräkt länkarmen som följd. den kosta 1000 spänn, o betala 500 för arbetet.

Vet itne o mdet e samma för dig, men böjd länkarm ger den symptomen som du beskriver!

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Okej. Man kanske ska lämna in bilen på BMW-verkstad? De bör ju hur man löser saken..

Mackis: Hade du några symptom vid körning, ex att bilen vibrerar, sladdrig osv?

//Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.