AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.125

Kabeldragning till dörrarnas diskanter

BoZton Grodan
Ikväll efter jobbet gav jag mig optimistiskt på att byta högtalare i Grodan.

-Är det någon mer än jag som näst intill fått psykiska med då man försökt dra igenom en 1,5kvadratare i kabelgenomförnings (gummidamasken) mellan dörr & kaross?
-Något bra tips för att få det att gå smidigt??

-Är med nyfiken på om det finns nåhon smidig kabelgenomförning mellan sittbrunn & skuff??
-Tänkte ha steget där.

Tanken är att det ska bli ett par 5,25" bakom stolarna med på samma sätt som Caspars, men då jag kom på att jag fick riva ner bågarna med .........då höll jag kväll*

Tanken är att jag ska hoppa bas, då jag känner att jag snickrat färdigt i mina dagar vad det gäller bilstereo. Däremot ska det bli*

Dls C5 5,25" med lös diskant fram
Dls 225 5,25" koax bakom stolarna
Rochford Punch 40 2x 20W en liten men naggande god gammal trotjänare med 10år på nacken.
(för den nyfikne)

Imorgon är en ny dag...på skiten igen*
// BoZton Grodan
BoZton Grodan
Kabeldragningen till skuffen va inga större problem, inte heller att riva ner facken och bågarna gör att kunna montera högtalarna bak.

Finns det intresse av bilder för den som med planerar sätta högtalare bak eller montera bågar så har jag fotat en hel del.

Nu återstår bara den förbaskade kabeldragningen genom damasken mellan dörr & kaross för att montera diskanten i orginal uttaget.
-Några bra tips?

// BoZton

Du får gärna lägga ut lite bilder på hur du fått dit 5.25" bakom stolarna, det är trångt har jag hört.

Fredrik M
BoZton Grodan
Det är trångt ... minst sagt....och det första misstaget är redan gjort, men inte värre än att det går lösa.

-Det som är svårare att lösa är hur och var jag kan lägga ut bilder? Finns det någon bra sida för det eller någon stans där man kan skapa ett album?

-Finns det kanske rent av intresse för att skapa en gemensam bildbas och eller databas/ sida med servicetips för Z-bilarna?

Caspar och flera andra har säkert med värdefull och bra bilder & tips som man kunnat sammanställa*
-Kan det va intressant?

// BoZton
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Bozton Grodan: Maila bilderna till masten@gmail.com så kan jag lägga ut dem.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Eller så går du in på upl.silentwhisper.net , väldigt enkelt!

// Pantzare
BoZton Grodan
Tackar för tipsen.
-Blev färdig ... eller halvfärdig i går kväll så vi får allt se hur det blir.

// BoZton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.